Social media inzetten als een pro, zo doe je dat

Miriam Venema
Communicatie specialist

Bedrijven zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het social media landschap; heerlijk over je organisatie, producten en diensten praten. Maar als je echt ‘sociaal’ wil zijn, moet je ook luisteren. Luister naar je volgers en gebruik de kanalen voor interactie. In dit artikel lees je hoe je dit goed kunt aanpakken.

Content social media posts

Om de doelen te behalen is er content nodig. Die content ontwikkel je door te kijken naar je strategie. Wie is je doelgroep, wat wil je bereiken en via welke kanalen bereik je dat? Daarna kun je aan de hand van de drie doelen verschillende content maken. Een paar ideeën:

  • Geef advies, tips, do it yourself’s (DIY) of stappenplannen
  • Speel in het op nieuws, wat is nu een trending topic en hoe kun je erop inspelen
  • Plaats een keer een grappige foto of een leuk filmpje – het hoeft niet altijd tekst te zijn
  • Deel speciale aanbiedingen en (korting)acties – dit is vaak één van de redenen dat mensen je volgen
  • Laat je volgers content sturen, zoals KLM die samen met haar volgers een fotoalbum maakt

social media KLM

Contentkalender

Om genoeg afwisseling en balans in de verschillende posts te hebben, is het handig om een contentkalender te maken. Hiermee plan je berichten in. Richt het zo in dat je de posts goed verspreid over de week of maand, zodat het gebruik van social media niet verwatert als het druk wordt. Daarnaast kun je het per categorie indelen, zodat je genoeg afwisseling hebt qua inhoud. Houd hierbij ruimte vrij voor nieuws waar je op kunt inspelen. Zo zorg je dat je regelmatig afwisselende content post.

Contact

Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!

© 2014 - 2019 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 46 beoordelingen. Privacyverklaring Ons werkgebied Algemene voorwaarden