Waarom online marketing? Online marketing is niet meer weg te denken uit een bedrijfsstrategie. Internet is zo diep doorgedrongen tot de samenleving dat er zo ontzettend veel mogelijkheden zijn om marketing te bedienen. Toch zijn er nog bedrijven die niet veel aan online marketing doen. In dit artikel wordt er verteld waarom je online marketing moet gebruiken.
Er is te zien dat er steeds minder kranten en tijdschriften worden verkocht, terwijl online nieuwspagina en blogs steeds meer gelezen wordt. Dit geldt ook voor filmpjes op YouTube, de filmpjes hebben veel meer viewers dan televisiepagina’s. Hierdoor kan je stellen dat dat klanten zich steeds meer online navigeren.
Wanneer je offline media publiceert is het probleem dat dit maar tijdelijk is. Een krant of een billboard zal na een tijdje niet meer zichtbaar zijn. Het is een investering in tijdelijke aandacht dat in de toekomst zal verdwijnen. Met online marketing bouw je aan de toekomst. Wanneer je een webpagina’s maakt met content zal Google die in de loop van de jaren steeds waardevoller beschouwen. Of zoals e-mailmarketing je begint bij nul volgers/ fans/ abonnees en gaandeweg bouw je een heel bestand op aan fans en abonnees waarop je daarna jouw online-marketingcampagnes kunt richten.
Online adverteren is goedkoper dan offline adverteren. Je kan bijvoorbeeld op social media of met Google ads veel goedkopere advertenties en of reclame maken dan dat je bijvoorbeeld reclame in een aantal oplages in de krant zou zetten. Daarnaast ook gerichter op de doelgroep adverteren zodat je geen geld verspilt aan de overige groep
Online advertenties zijn in tegenstelling tot offline advertenties meetbaar. Met online marketing kan je alle resultaten goed in de gaten houden wanneer je, je online marketing kanalen goed in stelt. Met bijvoorbeeld Google Analytics kan je eenvoudig doelen instellen op jouw website. Hiermee kun je in een korte tijd zien hoeveel mensen in de maand jouw contact forumlier hebben ingevuld of jouw product gekocht.
Wanneer jouw flyer de brievenbussen van de klanten heeft bereikt kan je niks meer aan de advertentie veranderen. Daarnaast heb je geen idee hoe deze klanten zullen reageren en moet je afwachten. Bij een online advertentie is dit vaak hetzelfde maar het voordeel van online-campagnes is dat je de campagne vrijwel ieder moment kunt aanpassen.
Waarom online marketing? Kortom het is belangrijk en makkelijk om jouw advertenties online te maken. Het is de toekomst en een stuk goedkoper laat staan dat je de resultaten kan inzien en bijsturen.
Wil jij je online marketing uitbesteden? Kijk dan eens op de website van Convident. Convident bouwt websites en biedt services aan zoals hosting, SEO, linkbuilding, marketing en onderhoud.