Waarom moet een retailer een webwinkel starten?

Webshop laten maken

Er komen elk jaar meer webwinkels in Nederland bij en de aanpak wordt steeds groter. Toch zijn er veel retailers die niet online hun producten verkopen. Uit onderzoek van ABN Amro blijkt het voor retailers zeer belangrijk is om cross channel te verkopen. In dit artikel zijn een aantal belangrijke redenen te vinden om een webwinkel te starten!

 

–          Consumenten geven steeds meer geld uit

Niet alleen nemen de consumentenbestedingen toe, er verschuift namelijk ook een groot deel van de bestedingen van offline naar online. Wil een retailer hier op inspelen dan is deze genoodzaakt om een webwinkel te starten!

–          Consumenten zoeken en vergelijken producten steeds vaker online

Een tweede reden om als retailer een webwinkel te starten is dat mensen steeds vaker online allerlei verschillende producten gaan vergelijken. Met een webwinkel kan een bedrijf ook beter in zoekmachines en verschillende vergelijkingssites gevonden worden! Op deze manier kan je meer klanten bereiken en dus ook meer omzet genereren.

–          24 uur, 7 dagen in de week open

Met een online webshop kan een retailer niet alleen omzet draaien van 9:00 uur tot 17:00 uur op maandag tot en met vrijdag, maar op ieder gewenst tijdstip. Dit komt er natuurlijk ook op neer dat een bedrijf meer omzet genereert.

–          Zeer uitgebreid assortiment

Met een online webshop zit je niet vast aan een bepaalde ruimte. Je kunt dus zoveel producten aanbieden als je wilt! Ook hoef je niet perse alle producten op voorraad te hebben, want je leveranciers kunnen ook direct aan uw klanten leveren.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een webshop of gewoon een aantal vragen over een online webshop? Twijfel dan niet en neem gerust telefonisch contact op via 050 – 553 23 34. Onze medewerkers staan altijd klaar om het een en ander uit te leggen!

 

Rutger van de Griendt

Directeur operationele zaken | Houdt zich bezig met dagelijkse werkzaamheden op de werkvloer. Van projectcoördinatie, technische ontwikkelingen, klantgesprekken tot en met de doorontwikkeling van jouw platform.

LinkedIn  Google+ 

 
Responsive Menu Pro Image Responsive Menu Clicked Image