Waarom gebruiken we landingspagina’s?

Een landingspagina is een pagina op je website specifiek voor bezoekers op deze pagina. Een bezoeker kan ‘landen’ op deze pagina middels offline/online marketing of een specifieke zoekopdracht. Een landingspagina kan voor meer conversie zorgen. Maar hoe is dit mogelijk en wat moet je daarvoor inzetten? In dit artikel lees je meer. Bezoekers aansturen naar je homepagina of productenpagina is minder effectief dan wanneer je landingspagina aansluit op de advertentie of aanbieding. Je bezoeker hoeft minder moeite te doen om zich te oriënteren op de website en content. Je hebt de aandacht van de bezoekers verkregen middels een advertentie of aanbieding, hier heeft de landingspagina de verbindende factor in gehad. Een landingspagina zorgt voor meer kenbaarheid maar is niet specifiek gericht op vindbaarheid.

De voordelen van een landingspagina zijn:

– Je bezoeker ‘land’ direct bij de relevante boodschap. Dit zorgt voor een minder hoog bounce percentage
– Je bezoeker heeft de eerste stap al gezet en dat is het bezoeken van je landingspagina, maar overtuig je bezoeker helemaal middels reviews of referenties op je landingspagina.
– Als je een goede landingspagina creëert ziet Adwords de relevantie daarvan en wordt je beter beoordeeld. Dit kan zorgen voor lagere advertentiekosten.
– Met al deze tips zorg je ervoor dat de conversie omhoog gaat

Tips voor een landingspagina

– De advertentie die je plaatst moet ook kloppen met welke boodschap je wilt overbrengen.
– De advertentie die je plaatst moet ook kloppen met de boodscha

p die je wilt overbrengen. Het is niet alleen de aandacht waar op gericht moet worden, dat komt namelijk al terug in de advertentie die geplaatst is. Kijk daarom

juist meer naar vertrouwen en overtuigen.- Zorg dat je bezoekers duidelijk zichtbaar krijgen wat de voordelen zijn
– Het doel van bezoekers moet simpel en duidelijk zijn, zorg voor één call to action die voor bezoekers makkelijk te bereiken is

Meetbaar succes

Met google analytics kun je het succes meten van de landingspagina. Denk hierbij aan hoeveel mensen bezoeken de landingspagina en klikken daadwerkelijk door naar de producten of diensten. Het doel is natuurlijk om meer bezoekers te krijgen. Door content aan te passen kun je invloed uitoefenen op dit aantal.

Wanneer er eenmaal landingspagina’s zijn gecreëerd kun je ook een a/b test uitvoeren om te kijken wat het beste werkt of je landingspagina’s te optimaliseren.

Met een a/b tekst maak je verschillende varianten van je landingspagina en kun je gaan kijken waar je bezoekers het beste op reageren. Convident helpt je graag bij het ontwikkelen van landingspagina’s. Meer weten neem contact met ons op!

Contact

Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!



 
Responsive Menu Pro Image Responsive Menu Clicked Image