Vroeger werd er vooral gekeken naar de aantrekkelijkheid van het design en de compositie van een pagina. Tegenwoordig is het een volledige gebruikerservaring waarin je wordt meegenomen en is het een steeds grotere uitdaging om de verwachting van de bezoeker te overtreffen. De bezoeker verwacht namelijk meer en heeft steeds sneller door wanneer iets niet werkt. Dit speelt ook bij de user experience. Wat is de ervaring wanneer je een website bezoekt? Voelt het digitale ‘product’ goed aan? Is de website onderscheidend? Ben jij benieuwd hoe Convident hierop inspeelt en hoe dit toegepast kan worden? In dit artikel lees je meer.
Het design is tegenwoordig het startpunt van een bedrijfsstrategie. Het ontwerpen van producten, services en ervaringen worden steeds belangrijker en vanuit een ander oogpunt bekeken. Problemen en oplossingen worden tegenwoordig bijvoorbeeld steeds vaker als een uitgangspunt genomen. Dit wordt ook wel design thinking genoemd. Deze term is, zoals al doet vermoeden, een manier van denken die ontwerpvaardigheden gebruikt om problemen op te lossen. Er zijn verschillende trends rondom design. We lichten er hierbij twee uit: responsive design en persuasive design:
We zien verschillende ontwikkelingen rondom de customer experience en design. Deze factoren spelen een steeds belangrijkere rol in de complete klantreis, ook wel customer journey genoemd. Deze reis bestaat uit meer dan alleen de digitale omgeving. Denk hierbij aan de fysieke winkels, klantenservice en het gebruik van het product/dienst. Convident speelt ook steeds in op de verwachtingen van de bezoeker en de klantreis die gemaakt wordt. Hierbij maken we gebruik van verschillende tools, bijvoorbeeld: Google Analytics, heatmaps en A/B testen.
In drie vragen brengen we de hoofdlijnen in kaart om de optimalisatie van de user experience naar voren te laten komen:
Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!