Vorige week heb ik je op de hoogte gebracht over testimonials. In dat artikel kwam aan bod wat testimonials zijn, hoe ze inspelen op de klant en welke drempel organisaties ervaren bij de toevoeging van testimonials aan de online uitingen. Ben jij hierdoor enthousiast geworden? Lees in dit artikel hoe jij testimonials kan toevoegen aan jouw eigen online uitingen!
Durf jij het aan om de testimonial drempel over te stappen? Let dan goed op een aantal punten. Door alleen te vragen of jouw klant een testimonial wil schrijven, zal de klant, of niet weten hoe hij moet reageren, of je krijgt een standaard reactie, zoals: “Leuk persoon, prettig gesprek, goede oplossing”. Zoals je kunt lezen is de klant tevreden, maar heb jij nu een idee hoe de samenwerking is verlopen? Of waardoor dit bedrijf nu onderscheidend is van de concurrent? En waarom jij juist voor deze organisatie moet kiezen? Het is een oppervlakkige en niet concrete review en hierdoor minder relevant. De testimonial voor jouw organisatie kan relevanter worden door gerichte vragen te stellen. Zie hieronder een aantal voorbeeldvragen voor de perfecte testimonial opgedeeld in drie fases:
Door deze categorieën samen te voegen komt er een duidelijk verhaal naar voren over de samenwerking en hoe het probleem is opgelost. Of je licht een van deze fases uit. Hier kunnen potentiële klanten zich in herkennen en hierdoor zullen zij sneller contact met jou opnemen om hun eigen (vergelijkbare) probleem te laten oplossen.
Bij het toevoegen van testimonials aan jouw online uitingen moet je rekening houden met een aantal punten:
Het belangrijkste is dat je de klant een reden geeft om een lovend verhaal over jouw organisatie, product of dienst te maken. Lever daarom altijd uitstekende resultaten, maak beloften waar en laat de verwachtingen van je klant uitkomen!
Ga jij testimonials toevoegen aan jouw online uitingen? Ik wens je namens Convident veel succes met de creatie hiervan!
Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!