Hoog scoren in de zoekresultaten van Google is voor vrijwel elke ondernemer een grote uitdaging. Je wilt er immers voor zorgen dat jij, en niet je concurrent, bovenaan de organische zoekresultaten van Google verschijnt. De verschillen tussen bovenaan en onderaan staan zijn gigantisch: slechts in 9 procent van de gevallen neemt de zoeker de tijd om de onderste zoekresultaten te bekijken. Sta je op pagina 2 van de Google zoekresultaten? Dan is jouw zichtbaarheid gekelderd tot slechts 0.4 procent.

Wat is een SEO specialist?

Een SEO specialist kan ervoor zorgen dat jij hoog scoort in Google op de voor jouw relevante zoektermen en hiermee organisch verkeer naar jouw website trekt. Met organisch verkeer bedoelen we bezoekers die via een zoekresultaat in Google op jouw website of webshop belanden via een niet-betaald zoekresultaat. De organische zoekresultaten worden getoond onder de advertenties in de Google zoekmachine resultaten. Om jouw website hier zo hoog mogelijk te laten scoren zal een SEO specialist jouw webomgeving optimaliseren.

95% van de Nederlanders maakt gebruik van Google

De SEO specialisten van Convident analyseren, verbeteren en delen de resultaten in een overzichtelijke rapportage.

SEO is opgebouwd uit drie pijlers

Wat is technische SEO

Wat is technische SEO

Bij technische SEO of technische zoekmachine optimalisatie ligt de focus op de technische aspecten van jouw website of webshop. Een SEO specialist van Convident zal de technische kant van jouw website optimaliseren. Wist je bijvoorbeeld dat de laadtijd van jouw website direct van invloed is op uw ranking in Google? Ook is het van groot belang dat jouw website aan “de achterkant” op een zoekmachine vriendelijke manier wordt opgebouwd. De basis code van je webomgeving heeft namelijk een grote invloed op je vindbaarheid in de zoekmachine. Zonder een sterke techniek achter jouw website/webshop zal Google jouw website niet of zeer laag tonen in de organische zoekresultaten. Als ondernemer kan je dus zeer relevant content hebben ontwikkeld, maar als de techniek van jouw website achterloopt zullen internetgebruikers jouw content niet eens getoond krijgen.

Zoekmachines zijn namelijk voortdurend bezig met het beoordelen van alle websites op het web. Dit gaat aan de hand van crawlers, die jouw pagina indexeren. In feite struint een crawler jouw hele website af om een idee te krijgen waar jouw website overgaat. Door de techniek achter je website te optimaliseren voor SEO kunnen crawlers makkelijker hun weg vinden op de website, wat uiteindelijk leidt tot een betere waardering in de zoekmachines. Convident heeft naast zijn online marketingafdeling ook een webdevelopmentafdeling en supportafdeling. Door de samenwerking tussen onze afdelingen kunnen wij zorgen voor een gerichte aanpak van jouw zoekmachine optimalisatie traject. Zo zorgen onze SEO specialisten van de webdevelopmentafdeling dat jouw technische SEO ijzersterk is. Klanten van Convident staan daarom altijd een stapje voor op de concurrentie!

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

“De technische aspecten van jouw website hebben invloed op de ranking in Google”

Content marketing

Bovendien houdt een SEO specialist bij het schrijven van content ook de zoekmachine in het achterhoofd. Zoekmachines lezen jouw content als eerste en bepalen vervolgens zelf voor welke internetgebruikers deze content relevant is. Door relevante content te schrijven op een manier die de zoekmachine makkelijk kan “lezen” kan de zoekmachine beter inschatten waar jouw website over gaat. Dit doen zoekmachines door gebruik te maken van ‘Natural Language Processing’. Natural Language Processing is de Engelse vertaling van computerlinguïstiek en houdt zich bezig met de interacties tussen computers en menselijke taal.

Wil je teruggebeld worden?

Zoekwoorden onderzoek

Wat is een zoekwoorden analyse?

Als beginpunt zal een SEO specialist vaak duidelijk in kaart willen brengen voor welke zoektermen je gevonden dient te worden door middel van een zoekwoorden analyse. Dit zoekwoorden onderzoek wordt gebruikt als input voor jouw content marketing. Hierbij wordt er ook gekeken of voor jou relevante zoektermen voldoende zoekvolume hebben. Zo eindig je met een overzicht van relevante zoektermen waar veel mensen naar zoeken. Deze zoektermen zijn relevant omdat jouw doelgroep(en) hier op zoekt en dus wil jij gevonden worden met jouw producten of diensten.

Een voorbeeld: Ben je bijvoorbeeld een bakker in Groningen, dan is de kans groot dat een zoekterm als “Bakker in Groningen” voor jou een hoge relevantie heeft. Als je zichtbaar bent op deze zoekterm is er een aannemelijke kans dat dit zal leiden tot een conversie. Een zoekterm als “Zelf brood bakken” is voor jou niet relevant en zal, hoogstwaarschijnlijk, niet converterend werken.

Linkbuilding

“Stel er zijn twee schilders, de ene schilder kent 100 personen en de andere schilder slechts 1 persoon. De kans is groot dat de schilder die 100 personen kent veel meer opdrachten ontvangt dan de schilder die 1 persoon kent.” En zo werkt het (ongeveer) ook met linkbuilding.

De ene backlink is echter waardevoller dan een ander. Een backlink van een website met hoogwaardige content en een hoge relevantie is meer waard dan een startpagina backlink. Meer is dus niet altijd beter. De kunst is om een goede balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Onze SEO specialisten gebruiken drie manieren om backlinks te plaatsen: een link op de homepagina, link in de vorm van een blog en een link op een partnerpagina.

“Voor relevante content is een zoekwoorden onderzoek cruciaal”

Belang SEO specialist

Projecten waar we trots op zijn.

De Stichting Vrienden van het Herseninstituut – Hersenvriend

De Stichting Vrienden van het Herseninstituut – Hersenvriend
Maatschappelijk

FC Groningen

FC Groningen
Maatschappelijk

Enber

Enber
Duurzaamheid

Topsporter Jop van der Laan

Topsporter Jop van der Laan
Maatschappelijk

Laat één van onze SEO specialisten een vrijblijvende scan uitvoeren van jouw linkprofiel

SEO specialist uitbesteden

SEO specialist uitbesteden aan Convident

We hebben kunnen lezen dat voor het optimaliseren van jouw website of webshop tal van mogelijkheden zijn. Maar waar begin je mee, wat is het belangrijkste SEO onderdeel en hoe ga je te werk? Om hier mee aan de slag te kunnen is een vooraf opgesteld tactisch plan nodig. Deze bespreekt bijvoorbeeld dat alle onderdelen dienen te worden opgepakt. Het kan daarom efficiënter en dus rendabeler zijn om een SEO specialist uit te besteden aan Convident. Onze SEO specialisten hebben de kennis en kunde in huis om voor jouw website of webshop een gedegen strategie te ontwikkelen. We kijken samen met jou naar welke zaken van SEO al goed gaan binnen het bedrijf en welke zaken verbetert kunnen worden. Daarnaast vinden we het bij Convident belangrijk dat onze SEO specialisten een adviserende rol innemen. We zorgen ervoor dat onze klanten begrijpen wat er gebeurt op de website/webshop. Hierdoor zien wij erop toe dat zij in de toekomst ook zoekmachine optimalisatie activiteiten kunnen toewijzen of uitvoeren.

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!