SEO optimalisatie is de Nederlandse vertaling van search engine optimization. Hoogstwaarschijnlijk heb je er al wel eens van gehoord, dan wel in de vorm van zoekmachine optimalisatie. SEO optimalisatie is een zeer breed onderwerp dus is het geven van een enkele definitie niet toereikend. Echter hebben alle onderdelen van SEO optimalisatie één gezamenlijk doel. Dit is het laten stijgen van jouw website of webshop in de organische zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google. Hoe SEO optimalisatie dit bewerkstelligt en welke verschillende mogelijkheden er allemaal zijn, wordt hieronder verder toegelicht.

Wat is SEO optimalisatie

Wat is SEO optimalisatie

SEO optimalisatie of zoekmachine optimalisatie betekent dat een ondernemer zijn website of webshop optimaliseert. Het doel van het optimaliseren van jouw website/webshop is het bemachtigen van hoge posities in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Er zijn een aantal grotere zoekmachines die men gebruikt om op het internet te surfen. Denk hierbij aan Google, Bing, Ask, Baidu, DuckDuckGo, Ecosia, Lycos of Startpage. In Nederland maakt z’n 95% van de internetgebruikers gebruik van de zoekmachinegigant Google. Wanneer we het dus hebben over SEO optimalisatie, bedoelen we meestal het optimaliseren van jouw website of webshop in Google. Het algoritme van Google bepaald dus hoe websites en webshops worden gerankt in zijn zoekresultaten. Hoe dit algoritme is opgebouwd is geheim en weet niemand precies. Echter, hebben we bij Convident de kennis en ervaring met SEO optimalisatie. Het algoritme bevat honderden verschillende factoren die allemaal hun eigen wegingsfactor weer hebben. Gelukkig beheersen wij verschillende SEO optimalisatie onderdelen om jouw website of webshop te optimaliseren.

“Stijg in de organische zoekresultaten met SEO optimalisatie”

SEO optimalisatie bevat drie pijlers

Onderdelen SEO optimalisatie

Hieronder zullen we uitgebreid de drie hoofdonderdelen van SEO optimalisatie langslopen. We bekijken de definitie, hoe het werkt en de verschillende mogelijkheden. Daarnaast zijn er een aantal specifieke SEO-onderdelen die erg interessant kunnen zijn voor jouw business. Wij helpen jou graag bij het begrijpen en beheersen van:

  • E-commerce SEO
  • SEO-advies
  • SEO-migratie
  • Internationale SEO
  • Lokale SEO
  • Voice search
  • SEO-audit

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

Wat is technische SEO?

Bij technische SEO of technische optimalisatie ligt de focus op het verbeteren van de technische aspecten van jouw website of webshop. De techniek van jouw website/webshop is zeer belangrijk voor de effectiviteit van jouw geschreven content. Het kan mogelijk zijn dat jij zeer gerichte en relevante content hebt geschreven voor jouw doelgroep(en). Alleen omdat de techniek achter jouw website/webshop achterloopt kan het mogelijk zijn dat internetgebruikers jouw content niet eens getoond krijgen wanneer zij hiernaar zoeken. Een zwakke techniek achter een website of webshop zal dus resulteren in een lagere score in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Vaak begint dus ook het SEO optimalisatie traject eerst met een technische optimalisatie (SEO).

Bij het uitvoeren van een technische SEO check zullen de jongens van onze webdevelopmentafdeling een aantal zaken analyseren. Hierbij kijken zij naar de laadsnelheid, veiligheid van jouw website/webshop en redirects. Convident heeft naast de online marketingafdeling ook een webdevelopmentafdeling en een supportafdeling. Door de samenwerking tussen beide afdelingen is het mogelijk om voor onze klanten een zeer gerichte aanpak van het SEO-traject te hebben. Wij zorgen dus voor de beste content en de webdevelopment zorgt ervoor dat jouw website of webshop ijzersterk is op technisch gebied. Klanten van Convident staan daarom altijd een stapje voor op de concurrentie! Kom meer te weten over technische SEO!

Wil je teruggebeld worden?

Wat is SEO content?

Naast dat je jouw content schrijft voor jouw websitebezoekers, dien je ook content te schrijven die geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. Zoekmachines lezen jouw content als eerste en bepalen vervolgens zelf voor welke internetgebruikers deze content relevant is. Dit doen zoekmachines door gebruik te maken van ‘Natural Language Processing’. Natural Language Processing is de Engelse vertaling van computerlinguïstiek en houdt zich bezig met de interacties tussen computers en menselijke taal. Google gebruikt dus Natural Language Processing om de content op jouw website of webshop te lezen en te analyseren. Door middel hiervan weet Google waar jouw content over gaat. Dit is van belang omdat de zoekmachine vervolgens jouw content kan linken aan zoekopdrachten en jouw pagina’s toont aan internetgebruikers als zij hiernaar zoeken.

“Linkbuilding is een zeer belangrijk onderdeel van SEO optimalisatie”

Projecten waar we trots op zijn.

Holland Tyre

Holland Tyre
Webapplicatie Webshop

RevaMed

Defibrion

Defibrion
Online marketing Webshop
Wat is linkbuilding?

Het beste zou zijn om in één keer een hele lading aan (back)links te plaatsen op externe websites. Je zou denken dat heb ik direct veel verwijzingen naar mijn website/webshop en dus een hogere ranking. Helaas werkt het zo niet. De beste backlinks zijn namelijk links waarbij Google niet door heeft dat jij aan het linkbuilden bent. Het is dus belangrijk om de balans bij linkbuilding te vinden tussen de kwantiteit en kwaliteit van jouw geplaatste backlinks. Onze linkbuilding experts zorgen voor kwantiteit en kwaliteit. Bij Convident maken we hiervoor gebruik van drie manieren om backlinks te plaatsen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

Wil je teruggebeld worden?

Onze online marketeers gaan opzoek naar sterke en kwalitatieve links

Linkbuilding blog

2. Link in de vorm van een blog

Bij Convident kiezen we er liever voor om een link te plaatsen op een externe website in de vorm van een blog. Wanneer jij een website vindt die onderwerpen bespreekt door middel van blogs kan gekeken worden of deze onderwerpen relevant zijn. Als dit het geval is kan je bij een blog diep ingaan op de onderwerpen waar jouw doelgroep(en) geïnteresseerd in is. Bezoekers van de externe website kunnen jouw blog lezen, geïnteresseerd raken en doorklikken naar jouw website/webshop. Daarnaast is linkbuilding in de vorm van een blog handig omdat meerdere backlinks in één blog kunnen worden geplaatst.

3. Link op een partnerpagina

We zien tegenwoordig dat veel gebruik wordt gemaakt van het plaatsen van links naar jouw content op partnerpagina’s. Een partnerpagina is eigenlijk een achterliggende pagina op een website of webshop die wordt gebruikt voor linkbuilding. Omdat ondernemers weten dat linkbuilding belangrijk is voor organisch verkeer, worden deze partnerpagina’s gecreerd. De partnerpagina bestaat simpelweg uit een lijst met daarin allemaal geplaatste hyperlinks naar andere websites of webshop. De waarde van deze backlinks is minder dan bij het plaatsen op een homepage of blog. Echter kunnen bij grotere hoeveelheden geplaatste backlinks op partnerpagina’s deze zeker bijdragen aan de sterkte van jouw linkprofiel.

Kom meer te weten over linkbuilding!

Met de juiste werkwijze kan SEO optimalisatie zeer rendabel zijn voor jouw business

SEO optimalisatie uitbesteden

Waarom is SEO optimalisatie belangrijk?

Voor internetgebruikers zijn er verschillende manieren om terecht te komen op websites of webshop. Wanneer gebruikers een zoekopdracht invullen in de zoekmachines komen honderden resultaten naar boven op de resultatenpagina (SERP). Deze resultaten bestaan uit organische zoekresultaten en betaalde zoekresultaten. De betaalde zoekresultaten worden bovenaan de resultatenpagina getoond. Na een aantal, meestal vier, betaalde zoekresultaten volgen de organische zoekresultaten. Om jouw website of webshop te tonen in de betaalde zoekresultaten dien je advertentiecampagnes op te zetten waarvoor betaald moet worden aan Google. Men zou kunnen zeggen dat SEA marketing een korte termijn aanpak is voor het generen van websitebezoekers. Dit komt mede omdat wanneer de advertentiecampagne wordt stilgezet, jouw website of webshop niet meer vertoond wordt in de zoekresultaten. SEO optimalisatie is daarentegen een meer langer termijn middel om verkeer naar jouw website of webshop teweeg te brengen.

Omdat het uitrollen en uitvoeren van een SEA marketingcampagne (veel) geld kan kosten is het verstandig om ook bezig te zijn met SEO optimalisatie. Bovendien is het tactisch om niet alleen te focussen op één manier voor het generen van bezoekers voor je website/webshop. Door SEA marketing in te zetten voor de korte termijn en tegelijkertijd te werken aan jouw SEO optimalisatie voor de lange termijn, bouw je aan een sterker bedrijfsmodel.

Benieuwd naar de mogelijkheden van SEO optimalisatie voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op of kom langs op kantoor voor een vrijblijvend gesprek en bakje koffie!

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

© 2014 - 2022 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 227 beoordelingen. Partnerships Ons werkgebied Privacyverklaring Algemene voorwaarden