SEO marketing

Search engine optimization is de Engelse vertaling van zoekmachine optimalisatie. Misschien heb je al wel eens gehoord van de afkorting SEO, wat dus staat voor search engine optimization. SEO marketing is een zeer breed begrip en lastig om een eenduidige definitie aan te geven. In dit artikel zullen we begrijpen wat SEO marketing allemaal inhoudt en wat erbij komt kijken. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat de onderdelen van SEO marketing allemaal een gezamenlijk doel hebben. Namelijk door middel van SEO marketing wil de ondernemer met zijn website of webshop stijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google. Hoe je als ondernemer dit voor elkaar krijgt en welke verschillende mogelijkheden er zijn wordt hieronder verder toegelicht.

Online marketing

Wat is SEO marketing?

SEO marketing of zoekmachine optimalisatie houdt dus in dat een ondernemer zijn website of webshop wil optimaliseren. Als eigenaar van een website/webshop optimaliseer je deze om hoger te ranken in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Er bestaan een aantal verschillende zoekmachines die worden gebruikt in het algemeen. Denk hierbij aan Google, Bing, Ask, Baidu, DuckDuckGo, Ecosia, Lycos of Startpage. De meest bekende zoekmachinegigant is natuurlijk Google. 95% van de internetgebruikers in Nederland maakt hier dan ook gebruik van tijdens het surfen op het internet. Wanneer we het dus hebben over SEO marketing, doelen we vaak op het optimaliseren van jouw website of webshop voor Google. De ranking van jouw website wordt bepaald door het algoritme van Google. Deze bepaalt namelijk hoe jij wordt gerankt. Het algoritme van Google bevat honderden verschillende factoren die allemaal hun eigen wegingsfactor hebben. Hoe het algoritme van Google precies werkt weet niemand en houdt Google ook graag geheim. Echter is er bij ons wel veel bekend en beheersen wij verschillende onderdelen van SEO marketing om jouw website of webshop te optimaliseren.

Kennismakingsgesprek Doe gratis SEO check

“Na een uitgebreid zoekwoorden onderzoek, waren we binnen enkele weken competitief”

SEO marketing bevat drie pijlers

Hieronder gaan we uitgebreid de drie verschillende onderdelen van SEO marketing langslopen. Zo wordt er gekeken naar de definitie, de onderdelen ervan en de uiteindelijke mogelijkheden. Daarnaast zijn er een aantal andere begrippen binnen SEO marketing. Door het lezen van dit artikel hopen we je te helpen bij het begrijpen en beheersen van:

  • E-commerce SEO
  • SEO-advies
  • SEO-migratie
  • Internationale SEO
  • Lokale SEO
  • Voice search
  • SEO-audit

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

Wat is technische SEO?

Het eerste onderdeel van SEO marketing dat we bespreken is technische SEO. Technische SEO is hetzelfde als technische zoekmachine optimalisatie en technical SEO. De naam zegt het eigenlijk al, want bij technische SEO ligt de nadruk op de technische aspecten van jouw website of webshop. Deze aspecten probeert een ondernemer bij technische SEO te optimaliseren. De techniek achter jouw website of webshop is namelijk zeer belangrijk. Zonder een sterke techniek valt jouw website uit elkaar en heeft alle content op jouw website geen waarde. De content kan zeer goed geschreven zijn voor jouw doelgroep(en), alleen als de techniek niet goed is zullen internetgebruikers jouw content niet eens getoond krijgen. Vaak begint dus ook het SEO marketing traject met een technische optimalisatie (SEO).

Door middel van technische SEO worden verschillende technische factoren van jouw website/webshop geoptimaliseerd. Hierbij kan men denken aan het optimaliseren van de laadsnelheid, de veiligheid van jouw website/webshop of redirect. Bij Convident werken we naast een online marketingafdeling ook met een webdevelopment afdeling en support afdeling. Door de samenwerking tussen onze verschillende afdelingen kunnen wij zorgen voor een gerichte aanpak van jouw SEO marketing traject. Onze jongens van de webdevelopment afdeling zorgen er dus voor dat de technische kant van jouw website of webshop ijzersterk is. Klanten van Convident staan daarom altijd een stapje voor op de concurrentie!

Wil je teruggebeld worden?

Wat is content optimalisatie

Bovendien is het belangrijk om in het achterhoofd te houden dat je de content ook een beetje optimaliseert voor de zoekmachines, zoals Google. Zoekmachines dienen eerst jouw content te vinden, vervolgens te indexeren en als laatste bepalen ze voor welke internetgebruikers jouw content relevant is. Hierbij maken zoekmachines gebruik van ‘Natural Language Processing’. Natural Language Processing (NLP) is de Engelse vertaling van computerlinguïstiek en houdt zich bezig met de interacties tussen computers en menselijke taal. Google gebruikt NLP om grote hoeveelheden aan content te kunnen analyseren en verwerken. Zo weet Google dus waar de content op jouw website of webshop overgaat en aan welke gebruikers hij dit dient te tonen.

“Een belangrijk onderdeel van SEO marketing is linkbuilding”

Projecten waar we trots op zijn.

ProCare

De Bewindvoerster

De Bewindvoerster
Online marketing Website

De Haan Special Equipment

De Haan Special Equipment
Webshop
Linkbuilding

Het beste bij linkbuilding is als de zoekmachine, zoals Google, niet kan aflezen dat jij actief aan het linkbuilden bent. Maar aan de andere kant wil je ook weer zoveel mogelijk relevante en kwalitatieve links plaatsen op externe websites. Zo zorg je er namelijk voor dat Google jouw website of webshop hoger zal ranken. Het is dus erg belangrijk om de juiste balans te vinden tussen de kwantiteit en kwaliteit van linkbuilding. Bij Convident maken we gebruik van drie manieren om backlinks te plaatsen.

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

Wil je teruggebeld worden?

Wij zorgen voor relevante en kwalitatieve backlinks

Linkbuilding blog

2. Link in de vorm van een blog

Bij Convident kiezen we er regelmatig voor om een link te plaatsen op een externe website in de vorm van een blog. Een externe website die bepaalde onderwerpen bespreekt kan zeer relevant zijn voor het plaatsen van een blog. Je kan namelijk in een blog veel dieper ingaan op bepaalde onderwerpen. Bezoekers van deze externe website kunnen jouw blog vervolgens lezen, geïnteresseerd raken en doorklikken naar jouw website of webshop. Zo genereer je dus websitebezoekers door middel van een blog bij linkbuilding. Bovendien kunnen in een blog meerdere backlinks worden geplaatst naar jouw website/webshop.

3. Link op een partnerpagina

Vele website en webshops bevatten tegenwoordig zogeheten partnerpagina’s. Deze partnerpagina worden door ondernemers speciaal gebruikt voor linkbuilding. Ondernemers weten namelijk dat linkbuilden belangrijk is, maar willen de backlinks van andere websites niet duidelijk op hun website/webshop. Partnerpagina zullen dus meestal een beetje verstopt zitten. De partnerpagina bestaan simpelweg uit een lijst van hyperlinks die de gebruiker door zullen verwijzen naar de gekoppelde website of webshop. Backlinks die jij laat plaatsen op partnerpagina’s van externe website zullen een lagere waarde hebben. Maar bij een grote hoeveelheid zal het zeker bijdragen aan de sterkte van jouw linkprofiel.

Kom meer te weten over linkbuilding!

“Bij de juiste toepassing kan SEO marketing zeer rendabel zijn voor jouw bedrijf”

Waarom is SEO marketing belangrijk?

De zoekmachines, zoals Google, hebben verschillende manieren om internetgebruikers naar jouw website of webshop te leiden. Dit wordt onder andere door Google mogelijk gemaakt via de organische zoekresultaten en de betaalde zoekresultaten. De betaalde zoekresultaten worden bovenaan de resultatenpagina (SERP) getoond aan gebruikers. Vervolgens komen de organische zoekresultaten. Wil je worden vertoond in de betaalde zoekresultaten met jouw website/webshop dan dien je een betaalde advertentiecampagnes op te zetten in Google. Zoekmachine adverteren (SEA) is maar een korte termijn middel voor het teweegbrengen van verkeer wanneer het niet correct wordt toegepast.

SEA kan je als ondernemer veel geld kosten en wanneer je jouw advertenties stop zet zullen ze ook geen verkeer meer genereren voor jouw website. Het is dus erg belangrijk om een strategisch plan van aanpak te hebben. Bovendien is het tactisch om niet alleen te focussen op één manier voor het generen van bezoekers voor je website/webshop. Zoekmachine adverteren (SEA) is daarom in combinatie met SEO marketing ene zeer krachtig bedrijfsmodel.

Onze SEO specialisten ontwikkelen een krachtige SEO marketing strategie

Meer informatie?

Wil je meer informatie of ben je er over uit dat Convident jouw online marketing partner is?
Neem telefonisch of per mail contact op met ons op!

© 2014 - 2022 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 227 beoordelingen. Partnerships Ons werkgebied Privacyverklaring Algemene voorwaarden