Onze relatie Corparis wordt online goed gevonden.

Tegenwoordig is het voor ondernemers erg belangrijk om online gevonden te worden. Maar hoe wordt je eigenlijk goed online gevonden?

In dit artikel een aantal tips en trends over search engine advertising in 2017, zodat ook jij online goed gevonden kan worden!

 

 

 

  1. Met ETA meer ruimte voor je advertentie

We beginnen met misschien wel de allergrootste verandering van 2016, namelijk ETA: Expanded Tekst Ads. Vorig jaar juli werd voor standaardadvertenties door Google het tekenlimiet verhoogd. Het is tegenwoordig mogelijk om een advertentietitel in 30 characters te formuleren, waar het je voorheen maar 25 tekens kon gebruiken. Hier kan handig gebruik van gemaakt worden, want door een grotere advertentie valt het ook meer op!

 

  1. Geen advertenties meer naast de zoekresultaten

Voorheen werden advertenties aan de bovenkant en naast de zoekresultaten getoond. Sinds een update van Google in februari 2016 zijn de advertenties alleen nog maar boven en onder de zoekresultaten te zien. Ook is het aantal advertenties boven de zoekresultaten gestegen van 3 naar 4. Door deze aanpassingen is de click trough rate hoger en de cost per click lager! Een win-winsituatie dus.

 

  1. Mobiel adverteren groeit

Mensen zoeken tegenwoordig meer op mobiel dan op desktop. Het is daarom ook heel belangrijk om goed na te denken over mobiel adverteren. Een advertentie kan speciaal worden opgemaakt voor mobiele gebruikers!

 

  1. De persoonlijke aanpak wordt steeds belangrijker

Met het demographic targeting for search ads en custom match kunnen advertenties zeer persoonlijk gemaakt worden. Er kunnen bijvoorbeeld bod-aanpassingen gedaan worden op basis van geslacht en lijft. Op deze manier kun je zeer specifiek jou doelgroep bereiken.

 

Als je nog vragen hebt over bijvoorbeeld SEA of SEO kan je altijd even contact opnemen via 050-553 23 34. Onze medewerkers staan altijd klaar om even de nodige uitleg te geven!