Twee jaar geleden introduceerde Google Ads de nieuwe tekstadvertenties. Nu, ongeveer een maand geleden heeft Google Ads een extra kop en beschrijvingsregel erbij gekregen.Voorheen was het zo dat je twee koppen en één regel voor de beschrijving met 70 tekens kon invullen. Nu is er dus meer ruimte waardoor adverteerders meer tekst kunnen toevoegen. Maar wat veranderd er verder allemaal eigenlijk?
Tekst advertenties
Google Ads is momenteel bezig met een nieuwe ontwikkeling namelijk ‘ responsive search ads’. Hierbij heb je een aantal voorwaarden, namelijk het gebruik van maximaal 15 koppen en 4 regels waar je een beschrijving in kwijt kunt. Middels ‘machine learning’ zoekt google de beste combinatie. Machine learning zorgt ervoor dat computers nieuwe stappen leren zonder dat deze zijn geprogrammeerd. Responsive tekst ads kunnen in totaal 3 koppen en 2 beschrijvingsregels met 90 karakters weergeven. Deze mogelijkheid kan ook bij lopende advertenties toegevoegd worden
Wat zijn de voordelen?
Doordat je nu meer karakters in je google Ads tekstadvertentie kunt toepassen hoef je als adverteerder niet meer te puzzelen om alle karakters passend te krijgen. Voorheen was dit een van de grote frustraties van de adverteerders. Doordat je nu meer USP’s, zoekwoorden en relevante tekst kwijt kunt, kan je advertentie beter laten aansluiten op de pagina waar bezoekers uitkomen. De voorspelling is dat de uitgebreidere advertenties invloed zullen hebben op de resultaten. Denk hierbij aan het klik ratio, deze zal naar verwachting gaan stijgen. Vanuit de tests van google zou dit 15% procent moeten zijn. Dit komt doordat de advertentie meer opvalt en meer ruimte inneemt. Let er wel goed op dat je advertentie aansluit op je bezoekers en je tekst niet teveel wordt. Want lezen je bezoekers eigenlijk wel de hele tekst?
– Zet in je beschrijvingsregels de zoekwoorden. Met de grotere hoeveelheid tekst zullen bezoekers dit minder snel lezen; – Om ervoor te zorgen dat je belangrijkste USP’s genoeg opvallen zet je deze boven kop 3 en beschrijvingsregel 2; – Als je gebruik maakt van tekens of hoofdletters valt je advertentietekst meer op. Tekstadvertenties kun je het beste specifiek, relevant en aantrekkelijk maken. Je wilt namelijk je potentiële klant effectief bereiken. Hier een aantal tips:
- Maak direct duidelijk wat je als bedrijf uniek maakt. Denk hierbij ook aan geen verzendkosten of een uitgebreid aanbod;
- Zorg dat de twijfelende bezoeker met een duidelijke call to action zoals ‘tijdelijke actie’ over kan halen tot een aankoop.
- Bezoekers willen liever niet voor verassingen komen te staan. Laat duidelijk weten wat ze kunnen verwachten Zoals: vraag een offerte aan, direct bestellen, bel ons vandaag. Zo sluit je mooi af met een call to action en weten bezoekers waar ze terecht kunnen.
Contact
Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!