Wat is een Content Management Systeem (cms)?

Content management systeem, ook wel CMS genoemd, is een term die je in de online wereld vaak voorbij hoort komen. Wat is dat nou precies en wat kan...

Typografie: het belang van een goede font

Wanneer je een website bezoekt vallen je waarschijnlijk veel verschillende dingen op. Al dan niet bewust of onbewust. Denk hierbij aan; de lay-out, de opbouw van de website...

Gebruiksvriendelijke websites: de checklist

Het doel van een website is meestal om je doelgroep online te kunnen bereiken, zowel voor bedrijven als particulieren. Je wilt online gevonden kunnen worden en je product...

Wat is Let’s Encrypt?

Privacy-proof Sinds de AVG, en eigenlijk daarvoor al, zijn we ons beter bewust van veilig internet. Versleutelde gegevens en een privacyverklaring zijn eigenlijk een vereiste als je met data …

Logo trends 2019

Ze komen en ze gaan: trends. Ook binnen de wereld van logo’s veranderen de designs geregeld. In het vorige artikel heb ik allerlei logo logica’s omschreven, van kleurgebruik tot …

Wat is conversie? Lees hier alles over conversie optimalisatie

Conversie is het behalen van een bepaald doel op een website. Vaak wordt een conversie weergegeven als percentage, ofwel het conversie percentage. Dit conversiepercentage (conversie ratio) geeft dus procentueel …

Logo logica

In de auto, na een lange terugreis van vakantie, rijd je rond etenstijd op de snelweg. Wat zie je daar in de verte? Een grote gele letter M! Yes! …

Ken jij de nieuwe Gutenberg WordPress editor al?

Johannes Gutenberg is de uitvinder van de boekdrukkunst. Om precies te zijn maakte hij de boekdrukkunst vooral veel makkelijker. Waar eerst volledige teksten uit hout werden gesneden, bedacht Gutenberg …

Yoast: verkeerslicht op groen?

Herkennen jullie de verkeerslichten in WordPress? De rode, oranje of groene bolletjes onderaan je tekst. Dit is Yoast: dé plugin voor SEO binnen WordPress. Bij alle sites die we …

De beste gebruikservaring op jouw site

Naast een mooi ontwerp voor je website is de user experience ook heel belangrijk. De site moet lekker aanvoelen en direct duidelijk maken waar wat staat. Ook als eigenaar …

Heb jij al de ultieme werken-bij site?

Om nieuw personeel aan te nemen, wil je natuurlijk de beste mensen uit de markt halen. Hiervoor kun je vacatures op vacaturesites plaatsen of op social media, maar via …

Word mobielvriendelijker met deze tips

Bijna iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon, maar liefst 90% van personen ouder dan 12 jaar, volgens cijfers van het CBS. Al dat mobiele telefoongebruik betekent uiteraard ook meer verkeer …

Haal alles uit je over ons pagina

Als je bezoeker de ‘over ons’ pagina aanklikt wil diegene dus meer weten over het bedrijf. Maar hoe overtuig je de bezoeker om de volgende stap te nemen? Gebruik …

Succesvolle call to actions

Met je website wil je natuurlijk je doel bereiken, zoals het verkopen van je product/dienst of klanten interesseren hiervoor. Maar ook reacties op artikelen of meer volgers op social …

Hogere google pagespeed insights score

Met de google pagespeed insights tool krijg je inzage in hoe je snel je website is. Een snelle website is tegenwoordig heel normaal. Als het laden van een website …

Waarom gebruiken we landingspagina’s?

Een landingspagina is een pagina op je website specifiek voor bezoekers op deze pagina. Een bezoeker kan ‘landen’ op deze pagina middels offline/online marketing of een specifieke zoekopdracht. Een …

Meer bereik en conversie genereren op de werken-bij site

Je bedrijf heeft vast al een werken-bij site, dit is namelijk ook nog steeds de belangrijkste pagina als het gaat om recruiten van nieuwe werknemers. Tegenwoordig is het bijna …

Meer conversie genereren op jouw webshop

Als eigenaar van je webshop kun je bijna alle producten wel dromen. Waar het staat, waar je kunt afrekenen en hoe hoog de eventuele verzendkosten zijn. Maar is het …

Chat en app messaging

In de online wereld vinden we het als consument erg belangrijk dat er goede service geboden wordt. Bedrijven bieden onder andere snelle levertijd en een retourbeleid aan. Maar tijdens …

Kleuren voor je website

Kleurgebruik op je website kan een belangrijke impact hebben op de bezoekers van je website. Kleuren worden namelijk vaak gekozen op basis van gevoel of persoonlijke voorkeur. Bezoekers kunnen …

Hoe kies je een goede domeinnaam?

Jij weet hoe belangrijk het is om ook online aanwezig te zijn, en daarom start jij met een nieuwe website. De eerste stap is het aanmaken van een domeinnaam. …

Navigeren op je website

Een goede website moet een logische en duidelijke structuur hebben. Als een bezoeker iets zoekt dan moet dat makkelijk te vinden zijn op je website. Ook is het belangrijk …

Tips voor het laten maken van een website

Waar moet je op letten bij het laten ontwikkelen van een website en wat is echt belangrijk hierbij? Stel van tevoren doelen, eisen en grenzen vast om inzicht te …

Grafisch design van je online platform

Of jouw online platform succesvol is hangt van veel verschillende factoren af. Maar dat een grafisch ontwerp belangrijk is, en dat je grafisch design bijdraagt aan de mate waarin …

Klanten informeren over jouw privacy policy

Sinds afgelopen vrijdag is de nieuwe privacywetgeving, de Algemene verordening persoonsgegevens (AVG), in werking getreden. Dit is van invloed op de privacy policy van jouw bedrijf. In dit...

Cookiewetgeving

Tegenwoordig is de cookiewetging een term die we veel horen in de online wereld. Ook de Europese commissie is hier mee bezig. Internetgebruikers moeten in hun browserinstellingen kunnen bepalen …

User experience & design

Vroeger werd er vooral gekeken naar de aantrekkelijkheid van het design en de compositie van een pagina. Tegenwoordig is het een volledige gebruikerservaring waarin je wordt meegenomen en...

Webcare & monitoring

Organisaties zijn steeds actiever bezig met sociale media. Er wordt door bedrijven steeds vaker bewust gezocht naar berichten over hun product of merk. Wat opvalt is dat er...

Is jouw website al responsive?

Tegenwoordig gebruikt bijna iedereen internet. Deze internetgebruikers doen dit steeds vaker op hun mobiel of tablet en steeds minder vaak op hun desktop. Al deze gebruikers zien dus...

Een potentiële klant triggeren door jouw website en zoekresultaat

Ben jij nog zoekende naar hoe je hoger in de zoekresultaten van Google komt? En wat wil de klant nu eigenlijk op je website? Tegenwoordig zijn er heel...

Is jouw bedrijf al voorbereid op de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming?

Vanaf 25 mei 2018 zal de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van kracht zijn. Deze wet vervangt de huidige wetgeving die in Nederland van actief is, de Wet...

WordPress update 4.9

WordPress heeft weer een nieuwe update uitgegeven. Hiermee worden websites veiliger en beter betrouwbaar. Hieronder staat een rijtje met alle nieuwe verbeteringen van WordPress Update 4.9 ook wel...

WordPress websites voor startende ondernemers – Vrijblijvend adviesgesprek‎

Ben je op zoek naar een creatieve en meedenkende ontwikkelaar van je website, webshop of app? Een partner die ondersteund bij het maken van een online visitekaartje en...

Hoe maak je jouw webshop menselijker?

Voor webshopeigenaren is het erg belangrijk dat voor bezoekers, de kloof tussen online en offline ervaringen klein is. Om deze reden geeft Convident tips om je webshop wat...

4 tips van Convident voor het inrichten van winkelpagina’s van je webshop

Op bijna elke webshop is wel een pagina te vinden die meer informatie biedt over de fysieke winkels van de desbetreffende webshop. Vaak staat er te weinig informatie...

10 tips van Convident voor een converterende landingspagina

Voor een goede conversie is een krachtige landingspagina van essentieel belang. Het doel van een landingspagina is in feite het overtuigen van jouw dienst of product om en...

Waarom moet een retailer een webwinkel starten?

Er komen elk jaar meer webwinkels in Nederland bij en de aanpak wordt steeds groter. Toch zijn er veel retailers die niet online hun producten verkopen. Uit onderzoek van...

Google Fonts

Ook een beetje zat van altijd dezelfde standaard lettertypes? Google maakt het tegenwoordig mogelijk om gebruik te maken van meer dan 600 verschillende lettertypes op je website. Een...

The sky is no limit themalounge

Interactieve platformen Convident heeft twee interactieve platformen voor de Vastgoedlounge FC Groningen ontwikkelt. Commercieel directeur Rick Dreise van Convident is zeer bekend bij de club en heeft in 2010 stage gelopen...

Een responsive website is onmisbaar

Veel websites zijn tegenwoordig responsive, maar weet je al wat de term ‘responsive’ betekent? Responsive webdesign houdt in dat de website mee schaalt op verschillende schermgroottes. De website...

© 2014 - 2020 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 46 beoordelingen. Partnerships Ons werkgebied Privacyverklaring Algemene voorwaarden