Waarom is content marketing belangrijk?

“Waarom is content marketing belangrijk”. Misschien vraag je je af hoe dat precies zit en de redenen daarvoor zijn. De term ‘content is king’ geldt in 2020 nog...

Conversies laten stijgen met een effectieve Exit Intent Pop-up

Op sommige websites zien we ze wel eens voorbij komen: een Exit Intent Pop-up. Dit zijn pop-ups die ineens tevoorschijn komen op je scherm nadat je de pagina...

Google lanceert Google Analytics 4: De highlights op een rijtje.

Google Analytics is een programma dat bedrijven helpt inzicht te geven in hun websites. Het geeft onder andere informatie over het aantal bezoekers van een website, welke percentage...

De drie pijlers van SEO

De drie pijlers van SEO – je hebt hier wellicht al een keer van gehoord, maar wat is dat nou precies? Om een hoge ranking te krijgen op...

Google Analytics: inzicht in jouw websitebezoekers

Google Analytics is een gratis tool van Google dat inzicht geeft in jouw websitebezoekers. Heb je net een nieuwe website laten maken? Dan wil je natuurlijk graag bekijken...

Linkbuilding: voorkom deze 5 veelgemaakte fouten

Linkbuilding is al zolang als Google bestaat een essentieel onderdeel in jouw SEO strategie voor het verbeteren van je online vindbaarheid. Linkbuilding is een SEO onderdeel waarop veel...

Long tail en short tail zoekwoorden – het verschil

Zoekwoorden voor je website kunnen je siteverkeer verhogen en dus zeer waardevol zijn voor je onderneming. Er zijn twee belangrijke soorten zoekwoorden: de long tail en short tail...

Optimaliseren van je afbeelding: belangrijk voor je website

Zoals we weten brengen mooie afbeeldingen een website tot leven. Het kan je websitebezoeker gelijk boeien en hierdoor zullen zij een langere tijd op je website verblijven. Dit...

Typografie: het belang van een goede font

Wanneer je een website bezoekt vallen je waarschijnlijk veel verschillende dingen op. Al dan niet bewust of onbewust. Denk hierbij aan; de lay-out, de opbouw van de website...

Gebruiksvriendelijke websites: de checklist

Het doel van een website is meestal om je doelgroep online te kunnen bereiken, zowel voor bedrijven als particulieren. Je wilt online gevonden kunnen worden en je product...

Google reviews zullen alleen maar belangrijker worden. Ook voor je (lokale) SEO.

Reviews op Google. Bijna iedereen leest ze wel even snel door voordat er verder geklikt wordt naar een website. Lees je ze niet door, dan laat je onbewust...

Backlinks verwijderen, hoe doe je dat?

Het is tegenwoordig erg belangrijk dat je goed gevonden wordt in Google. Hier kunnen kwalitatieve backlinks erg bij helpen. Een kwalitatieve backlink is een link die iemand plaatst...

Wat zijn cookies?

Je komt het vaak tegen op een website “Wij gebruiken cookies om onze website en diensten te verbeteren. Wil jij onze cookies toestaan?” Veel mensen accepteren een cookie...

Wat is een Google Penalty

Een Google Penalty is een straf die je kan krijgen omdat je regels hebt overtreden van Google. Er zijn vele verschillende soorten straffen die je kunt krijgen, de...

De 10 meest gestelde vragen over SEO

Als bedrijf wil je natuurlijk goed gevonden kunnen worden, zowel online als offline. Misschien heb je een bestaande website óf heb je onlangs een compleet nieuwe website laten...

De laadsnelheid van je website of webshop, hoe belangrijk is dat eigenlijk?

Wanneer was de laatste keer dat jij iets bestelde op een trage website? Waarschijnlijk is dat alweer een tijd geleden. Soms kan het niet anders omdat een andere...

Wat is SEO (in het kort)

SEO oftewel Search Engine Optimization of gewoon in het Nederlands; zoekmachine optimalisatie. Het zal menig ondernemer niet vreemd in de oren klinken. Maar wat is SEO precies en...

Bereid je bedrijf voor op Black Friday

Je kan wel zeggen dat Black Friday de afgelopen jaren echt is overgewaaid vanuit Amerika. Veel bedrijven zullen 29 november daarom ook met een dikke viltstift in hun...

Google mijn bedrijf

Google mijn bedrijf wordt door veel ondernemingen nog vaak over het hoofd gezien. Dit is een zeer krachtige tool die al een lange tijd beschikbaar is. Als je...

Google for Jobs Nederland

Het gerucht doet de rondte dat Google for Jobs naar Nederland komt. Maar is dat wel waar? Waarschijnlijk wel, en er bestaat een grote kans dat het niet...

6 redenen om te adverteren op Facebook

Social Media is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij, laat staan Facebook. Facebook is ruimschoots het grootste sociale netwerk van dit moment, met een marktaandeel...

Hoe profiteer je van voice search?

Heel lang werd het gezien als iets voor in de toekomst, maar het wordt inmiddels steeds vaker gebruikt. In de digitale wereld komt het vaak naar voren als...

Zakelijk bloggen: iets voor jou?

Elke week een nieuw onderwerp bedenken om over te schrijven is best lastig. Met een propvolle agenda toch snel een interessant stuk schrijven, hopende dat de inspiratie op tijd …

Logo trends 2019

Ze komen en ze gaan: trends. Ook binnen de wereld van logo’s veranderen de designs geregeld. In het vorige artikel heb ik allerlei logo logica’s omschreven, van kleurgebruik tot …

Wat is conversie? Lees hier alles over conversie optimalisatie

Conversie is het behalen van een bepaald doel op een website. Vaak wordt een conversie weergegeven als percentage, ofwel het conversie percentage. Dit conversiepercentage (conversie ratio) geeft dus procentueel …

Schrijf jij begrijpelijk genoeg?

Op je website gebruik je veel teksten, maar zijn ze allemaal begrijpelijk en pakkend voor je lezers? Vaak weet je voor wie je schrijft en met welk doel, maar …

Yoast: verkeerslicht op groen?

Herkennen jullie de verkeerslichten in WordPress? De rode, oranje of groene bolletjes onderaan je tekst. Dit is Yoast: dé plugin voor SEO binnen WordPress. Bij alle sites die we …

De beste gebruikservaring op jouw site

Naast een mooi ontwerp voor je website is de user experience ook heel belangrijk. De site moet lekker aanvoelen en direct duidelijk maken waar wat staat. Ook als eigenaar …

Zet social media in als een pro

Bedrijven zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het social media landschap; heerlijk over je organisatie, producten en diensten praten. Maar als je echt ‘sociaal’ wil zijn, moet …

Optimaliseer jouw webshop

Last minute een cadeau regelen, toch dat horloge uit de advertentie nog eens bekijken en oh ja, er moeten nog nieuwe inkt cartridges komen. Tegenwoordig bestellen we veel online …

Word mobielvriendelijker met deze tips

Bijna iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon, maar liefst 90% van personen ouder dan 12 jaar, volgens cijfers van het CBS. Al dat mobiele telefoongebruik betekent uiteraard ook meer verkeer …

A/B Testen: Wat is het en hoe pas je het toe?

A/B testen wordt gebruikt voor conversie optimalisatie doeleinden. Met A/B testen worden er twee varianten van een (landings)pagina naast elkaar online gezet en ontvangen elk 50% van het verkeer. …

Gebruik jij e-mailmarketing op de juiste manier?

E-mails, je wordt ermee overladen, maar het blijft toch een belangrijk middel om je klanten te bereiken. Hoe val je als bedrijf op in de brij van e-mails die …

Dennis Corman nieuw commercieel gezicht Convident

Wij zijn verheugd te melden dat Dennis Corman de komende periode het commerciële team van Convident gaat versterken. “We hebben steeds meer vaste klanten waarmee we de samenwerking...

Meer websitebezoeken door zoekmachine-optimalisatie

Jij wilt toch ook dat (potentiële) klanten jouw website bezoeken? Hoe zorg je er dan voor dat ze jouw website uitkiezen in de Google-zoekresultaten in plaats van die...

Optimaliseer jouw website met deze 4 tips

Wanneer is de laatste keer dat je kritisch naar je eigen website hebt gekeken? Vaak loopt het allemaal wel, maar het is heel belangrijk om je online visitekaartje up …

Online teksten: Hoe houd je je bezoeker geïnteresseerd?

We lezen vaker online dan we denken: een appje, het nieuwe recept of de omschrijving van de film op Netflix. Dit gaat vaak om korte teksten en voelt al …

Chat en in-app messaging

Online shoppen, vakantie boeken, zorgverzekeraar regelen, boodschappen bestellen en de laatste cadeautjes nog snel kopen. Alles kan tegenwoordig online, zonder dat er een medewerker aan te pas komt. En …

Rich snippets: Wat zijn het en wat kan je ermee?

Bij het verbeteren van je organische vindbaarheid (SEO), wordt er al snel gedacht aan domein autoriteit (linkbuilding) en veel unieke content. Daarbij wordt de techniek van de website wel …

Website verhuizen? Vergeet de SEO-migratie niet!

Denk je erover na om je website te verhuizen of zit je midden in een verhuizing? Vergeet dan ook zeker niet de juiste stappen te ondernemen om ervoor te …

De Convident Klantreis – Vlog 3 Kick-off gesprek

De Convident Klantreis ‘Het oneindige project’. Zo noemde Anouk van der Veen, eigenaresse van Make a Zine, haar website toen ze er zelf mee bezig was. Convident heeft de …

De nieuwe trends op het gebied van social media in 2019

Het einde van 2018 nadert en dat betekent dat we gaan kijken naar de voorspellingen op het gebied van de social media-trends voor 2019. Ook in 2018 zijn er …

Contentmarketing

Er zijn verschillende soorten content. Zo kennen we video’s, artikelen over een specifiek probleem of een leuke inhaker. Maar welke content past het beste in je strategie? En is …

Het gebruik van heatmaps en het verhogen van je conversie

Vanuit je website wil je graag conversie genereren. Maar hoe kun je de conversie optimaliseren en je uiteindelijke omzet verhogen? Om deze vragen te beantwoorden is het belangrijk eerst …

App store optimalisatie, de invloed van bezoekers

Vorige week schreven we een artikel over hoe we apps het beste kunnen optimaliseren in de app stores door middel van App Store Optimalisatie. Deze week gaan we kijken …

App Store Optimalisatie: Het vindbaar maken van apps

Het gebruik van apps is niet meer weg te denken bij onze dagelijkse werkzaamheden. We zien dat de concurrentie bij de apps ook steeds groter wordt. Maar hoe zorg …

Nieuwe mogelijkheden tekstadvertenties bij Google Ads

Twee jaar geleden introduceerde Google Ads de nieuwe tekstadvertenties. Nu, ongeveer een maand geleden heeft Google Ads een extra kop en beschrijvingsregel erbij gekregen.Voorheen was het zo dat je …

Haal alles uit je over ons pagina

Als je bezoeker de ‘over ons’ pagina aanklikt wil diegene dus meer weten over het bedrijf. Maar hoe overtuig je de bezoeker om de volgende stap te nemen? Gebruik …

Succesvolle call to actions

Met je website wil je natuurlijk je doel bereiken, zoals het verkopen van je product/dienst of klanten interesseren hiervoor. Maar ook reacties op artikelen of meer volgers op social …

Hogere google pagespeed insights score

Met de google pagespeed insights tool krijg je inzage in hoe je snel je website is. Een snelle website is tegenwoordig heel normaal. Als het laden van een website …

Waarom gebruiken we landingspagina’s?

Een landingspagina is een pagina op je website specifiek voor bezoekers op deze pagina. Een bezoeker kan ‘landen’ op deze pagina middels offline/online marketing of een specifieke zoekopdracht. Een …

Meer bereik en conversie genereren op de werken-bij site

Je bedrijf heeft vast al een werken-bij site, dit is namelijk ook nog steeds de belangrijkste pagina als het gaat om recruiten van nieuwe werknemers. Tegenwoordig is het bijna …

Meer uit analytics halen

Wanneer je een nieuwe website lanceert kun je daar ook een google analytics account bij koppelen, hiermee krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers op de website. …

Ruim 3 jaar succesvolle samenwerking Convident en De Vries XL Tuinmeubelen

Ruim 3 jaar geleden heeft Convident de nieuwe webshop voor De Vries XL uit Roden ontworpen en gebouwd. Convident ontwikkelt gebruiksvriendelijke websites, webshops en apps voor MKB-ers, grote organisaties en …

Zakelijk vloggen

Het maakt niet uit hoe groot het bedrijf is of in welke branche je actief bent. Zakelijk vloggen is voor elke onderneming interessant. Maar hoe zet je zakelijk vloggen …

Meer conversie genereren op jouw webshop

Als eigenaar van je webshop kun je bijna alle producten wel dromen. Waar het staat, waar je kunt afrekenen en hoe hoog de eventuele verzendkosten zijn. Maar is het …

Chat en app messaging

In de online wereld vinden we het als consument erg belangrijk dat er goede service geboden wordt. Bedrijven bieden onder andere snelle levertijd en een retourbeleid aan. Maar tijdens …

Optimaliseren van je linkedIn-profiel

Wat kun je eigenlijk allemaal doen met het zakelijke social media platform: LinkedIn? Het is meer dan alleen een online curriculum vitae, je kan er namelijk ook leads door …

Kleuren voor je website

Kleurgebruik op je website kan een belangrijke impact hebben op de bezoekers van je website. Kleuren worden namelijk vaak gekozen op basis van gevoel of persoonlijke voorkeur. Bezoekers kunnen …

Hoe kies je een goede domeinnaam?

Jij weet hoe belangrijk het is om ook online aanwezig te zijn, en daarom start jij met een nieuwe website. De eerste stap is het aanmaken van een domeinnaam. …

Adwords wordt Google Ads

Op 24 juli 2018 wordt Google Adwords; Google Ads. Op deze dag wordt ook het nieuwe logo onthult. Als een bedrijf Google Ads op de juiste manier inzet kan …

Navigeren op je website

Een goede website moet een logische en duidelijke structuur hebben. Als een bezoeker iets zoekt dan moet dat makkelijk te vinden zijn op je website. Ook is het belangrijk …

Haal het beste uit jouw bedrijfs-Instagram!

Heb jij al een Instagram account voor jouw organisatie? Instagram is namelijk een social mediaplatform dat nog steeds groeit. Hierdoor kan dit platform ook voor jouw organisatie interessant zijn …

Klanten informeren over jouw privacy policy

Sinds afgelopen vrijdag is de nieuwe privacywetgeving, de Algemene verordening persoonsgegevens (AVG), in werking getreden. Dit is van invloed op de privacy policy van jouw bedrijf. In dit...

Cookiewetgeving

Tegenwoordig is de cookiewetging een term die we veel horen in de online wereld. Ook de Europese commissie is hier mee bezig. Internetgebruikers moeten in hun browserinstellingen kunnen bepalen …

7 Tips voor een succesvolle online campagne

Het plaatsen van online advertenties is binnen no-time één van de belangrijkste manieren van adverteren geworden. Vanwege deze trend wordt het internet overladen met online advertenties en is...

Hoe verlaag jij de bounce rate van jouw website?

Wist je dat jouw website gemiddeld vijf keer wordt bezocht voordat er een aankoop wordt gedaan? Dan begrijp je natuurlijk wel dat het belangrijk is dat jouw website...

Creaties met content

Hoe zorg je ervoor dat je website of blog goed gevuld is met content? En wat noemen we dan ‘’goeie’’ content? Wat je wilt voorkomen is dat je...

Linkbuilding

Wil je nog hoger scoren in Google of andere zoekmachines en wil je meer zoekmachineverkeer genereren naar jouw website? Linkbuilding kan jou hierbij helpen. Benieuwd naar hoe linkbuilding...

Social media, even effectief als vroeger?

Heb jij al gemerkt dat het effect van de sociale media uitingen van jouw bedrijf veel minder effectief zijn dan een aantal jaar geleden? Tegenwoordig is het lastig...

Chatten op je website

Onder consumenten is er steeds meer behoefte aan snel en direct contact. Maar hoe pas je dat als bedrijf toe? En wat willen de consumenten dan precies horen?...

Web analytics

Waar komen mijn bezoekers vandaan? Welke pagina’s worden het meest bezocht? Naar welke informatie zijn mijn bezoekers op zoek? Web analytics geeft je antwoord op deze vragen! Wil...

Webcare & monitoring

Organisaties zijn steeds actiever bezig met sociale media. Er wordt door bedrijven steeds vaker bewust gezocht naar berichten over hun product of merk. Wat opvalt is dat er...

Testimonials toepassen in de praktijk

Deel 2: Op weg naar de meest geloofwaardige manier om jouw product of dienst aan te bevelen: Testimonials.  Vorige week heb ik je op de hoogte gebracht over...

Ben jij al bekend met testimonials?

Deel 1: Op weg naar de meest geloofwaardige manier om jouw product of dienst aan te bevelen: Testimonials. Waarschijnlijk heb je wel eens gehoord dat mond-tot-mondreclame het beste...

Is jouw website al responsive?

Tegenwoordig gebruikt bijna iedereen internet. Deze internetgebruikers doen dit steeds vaker op hun mobiel of tablet en steeds minder vaak op hun desktop. Al deze gebruikers zien dus...

Een potentiële klant triggeren door jouw website en zoekresultaat

Ben jij nog zoekende naar hoe je hoger in de zoekresultaten van Google komt? En wat wil de klant nu eigenlijk op je website? Tegenwoordig zijn er heel...

Dé contenttrend van 2018

Misschien ben je al wel bekend met de filmpjes van Meester Bart, Tommie in de zorg en Politievlogger Jan-Willem. Dit zijn voorbeelden van professionals die met passie hun...

Meer websitebezoeken door zoekmachine optimalisatie

Jij wilt toch ook dat (potentiële) klanten jouw website bezoeken? Hoe zorg je er dan voor dat ze jouw website uitkiezen in de Google-zoekresultaten in plaats van die...

Branding Trends 2018

Het nieuwe jaar is begonnen, 2018 is een jaar met komende en blijvende trends in branding. In dit nieuwsbericht zullen een aantal trends onder de loep worden genomen....

Waarom online marketing?

Waarom online marketing? Online marketing is niet meer weg te denken uit een bedrijfsstrategie. Internet is zo diep doorgedrongen tot de samenleving dat er zo ontzettend veel mogelijkheden...

Naamsbekendheid verhogen met onlineadvertenties

Nadat jouw website door SEO geoptimaliseerd en goed vindbaar is in google, bestaat er nog de keuze om online te gaan adverteren. Online adverteren is een verzamelterm voor...

Social mediastrategie in 8 stappen

De laatste jaren is social media niet meer weg te denken uit de marketingstrategie. Uit onderzoek blijkt dat 9 op de 10 Nederlanders gebruik maken van social media....

5 linkbuilding tips voor jouw website!

Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links op andere websites naar jouw website. De methode is er om websites hoger in de ranking van Google te krijgen. Dit...

Stappenplan voor content marketing op jouw website

De afgelopen tijd kom je in onze digitale wereld overal content marketing tegen. Toch is het concept niet voor iedereen meteen duidelijk. Wat is content marketing? Hoe maak...

Hoe maak je jouw webshop menselijker?

Voor webshopeigenaren is het erg belangrijk dat voor bezoekers, de kloof tussen online en offline ervaringen klein is. Om deze reden geeft Convident tips om je webshop wat...

4 tips van Convident voor het inrichten van winkelpagina’s van je webshop

Op bijna elke webshop is wel een pagina te vinden die meer informatie biedt over de fysieke winkels van de desbetreffende webshop. Vaak staat er te weinig informatie...

10 tips van Convident voor een converterende landingspagina

Voor een goede conversie is een krachtige landingspagina van essentieel belang. Het doel van een landingspagina is in feite het overtuigen van jouw dienst of product om en...

Met SEA bij Convident word je online goed gevonden!

Tegenwoordig is het voor ondernemers erg belangrijk om online gevonden te worden. Maar hoe wordt je eigenlijk goed online gevonden? In dit artikel een aantal tips en trends over...

Online marketeer Willemijn de Bruin versterkt Convident team

Wij zijn trots om te melden dat online marketeer Willemijn de Bruin per september ons Convident team gaat versterken. Willemijn is naast haar kennis en expertise op gebied van online...

Waarom moet een retailer een webwinkel starten?

Er komen elk jaar meer webwinkels in Nederland bij en de aanpak wordt steeds groter. Toch zijn er veel retailers die niet online hun producten verkopen. Uit onderzoek van...

Je bezoekers langer op je website houden via content marketing

Waarom is goede content zo extreem belangrijk? Omdat het de bezoekers van je website stimuleert op meer pagina’s op je website te bekijken en dus langer op je...

Ben jij op de hoogte van de laatste SEO ontwikkelingen?

Bijna elke ondernemer krijgt op een gegeven moment wel te maken met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Elk bedrijf wil natuurlijk online goed gevonden kunnen worden, maar hoe? Op de eerste pagina...

Een derde van de B2B-marketeers meet geen resultaten

Convident ontwikkelt gebruiksvriendelijke websites en webshops voor haar relaties. Naast onze core business activiteiten bieden we ook marketing ondersteuning voor bedrijven. Op dinsdag 24 mei presenteerde PIM, het...

Webshops groeien 20 procent, mede door faillissementen

Webwinkels zullen dit jaar flink profiteren van de veranderende markt en het faillissement van grote ketens als V&D en Macintosh. Dit jaar groeien pure online verkopers naar verwachting...

MKB-ondernemers spelen te weinig in op online mogelijkheden

Uit onderzoek van MKB Online Monitor blijkt dat MKB-ondernemers veel te weinig inspelen op de mogelijkheden die online hen biedt om klanten te bereiken. Slechts 29% noemt online...

The sky is no limit themalounge

Interactieve platformen Convident heeft twee interactieve platformen voor de Vastgoedlounge FC Groningen ontwikkelt. Commercieel directeur Rick Dreise van Convident is zeer bekend bij de club en heeft in 2010 stage gelopen...

© 2014 - 2020 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 46 beoordelingen. Partnerships Ons werkgebied Privacyverklaring Algemene voorwaarden