Om nieuw personeel aan te nemen, wil je natuurlijk de beste mensen uit de markt halen. Hiervoor kun je vacatures op vacaturesites plaatsen of op social media, maar via je eigen werken-bij site voer je toch de belangrijkste arbeidscommunicatie. Lees in dit artikel hoe je de ultieme werken-bij site kunt maken.
Waarom is een aparte werken-bij site zo belangrijk?
Op de corporate website is het doel om je producten of diensten te laten zien en wie jij als bedrijf bent. Op de werken-bij site is het doel om sollicitaties binnen te halen. De kandidaten moeten niet afgeleid worden door alle informatie van de corporate website waar de vacatures op een afgelegen pagina zijn gedropt. Nee, de vacatures verdienen een eigen plek waar alleen gefocust wordt op het nieuwe talent als doelgroep.
Alle uitingen die je doet omtrent vacatures leiden naar je werken-bij site. Door hier een aparte site voor te hebben, worden de uitingen veel beter gepresenteerd in Google. Omdat de corporate website over veel meer zaken gaat dan alleen ‘werken bij’, komen de vacatures nooit zo duidelijk en hoog in de Google zoekresultaten.
Hoe richt je de werken-bij site goed in?
Als de kandidaat op je werken-bij site is aangekomen, begeleid je hem zo goed en zo makkelijk mogelijk door het sollicitatie traject. In de eigen omgeving vormen kandidaten direct een beeld van jouw bedrijf en kun je ze overtuigen en zorgen dat ze op de solliciteer-knop klikken. Zorg dus dat ze een goede eerste indruk krijgen en verleid de kandidaten om door te lezen.
Beeld
Gebruik daarvoor niet alleen tekst, maar plaats sterke afbeeldingen en laat video’s zien van jouw bedrijf. Een belangrijk punt hierbij is om geen stockfoto’s te gebruiken, maar laat echte beelden van de medewerkers en de werkplek zien om de kandidaten een goede indruk te geven.
Navigatie
Een werkzoekende weet vaak goed wat ie wil. Laat hem geen onnodige informatie zien, maar zorg dat er gemakkelijk door de website kan worden genavigeerd. Aan de hand van het aantal vacatures kun je de filters instellen. Filters die altijd handig zijn, zijn opleidingsniveau en functiecategorie.
Meer tips over het goed inrichten van je werken-bij site? Bekijk een eerder artikel over het verhogen van conversie op je werken-bij site.
Dit mag niet ontbreken op je werken-bij site
Deze functionaliteiten zijn niet alleen handig, maar ook onmisbaar op een goede werken-bij site:
- Een zoekveld om eigen termen in te vullen
- Het tonen van vergelijkbare vacatures
- Mogelijkheid voor een open sollicitatie (CV achterlaten)
- Een job-alert (nieuwe vacatures ontvangen per mail)
- Deelmogelijkheid via mail en social media
- Een contactformulier
Hopelijk kun je met deze tips werken aan jouw ultieme werken-bij site en vind je de beste mensen uit de markt voor in jouw bedrijf.
Contact
Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!