Als je bezoeker de ‘over ons’ pagina aanklikt wil diegene dus meer weten over het bedrijf. Maar hoe overtuig je de bezoeker om de volgende stap te nemen? Gebruik hiervoor de juiste content om je bezoeker te interesseren voor de volgende stap.
De ‘over ons’ pagina is wellicht een van de meest bezochte pagina’s van je website en hierdoor ook een van de belangrijkste pagina’s. Bezoekers willen graag weten hoe het er aan toe gaat binnen het bedrijf en wat voor mensen er nou werken. We doen immers liever zaken met mensen dan met bedrijven. Zet dus in je over ons pagina niet alleen de missie en visie van het bedrijf maar voldoe aan de verwachting van de bezoekers.
Wat zorgt voor een goede over ons pagina.
Gebruik de pagina ‘over ons’ om de bezoekers die nog twijfelen te laten zien dat je de juiste partij bent. Hiermee stel je de bezoekers gerust en krijgen ze een idee van hoe het er binnen het bedrijf aan toe gaat.
Verdiep je in de bezoeker
Als je bezoeker de ‘over ons’ pagina bezoekt dan gebeurd dit vaak omdat er nog enkele vragen zijn of willen weten of het bedrijf past bij de vraag of behoefte. Verdiep je eens in de bezoekers om zo goed mogelijk op ze in te kunnen spelen. Welke vragen komen het meeste voor? En welke eigenschappen van het bedrijf kunnen bijdragen aan de overtuiging voor de twijfelende klant. Maak dit in het verhaal duidelijk of maak een veel gestelde vragen pagina waar bezoekers antwoord kunnen krijgen.
Het over ons verhaal
Maak in het ‘over ons’ verhaal duidelijk wie en wat er achter het bedrijf zit. Zorg ervoor dat het in een verhaalvorm wordt geschreven zodat bezoekers een goed beeld krijgen van het bedrijf. Laat bijvoorbeeld ook een aantal referenties terugkomen van klanten en geef antwoord op de vraag waarom ze nou juist voor jou als bedrijf hebben gekozen. Twijfelende of potentiële klanten kunnen soms net iets meer vertrouwen krijgen als ze lezen wat de ervaringen van andere klanten zijn.
Zichtbaarheid
Gebruik beeldmateriaal zoals foto’s en filmpjes om bezoekers een goede impressie te geven van het bedrijf. Maak professionele foto’s en zorg dat het kijkje achter de schermen er goed uitziet. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat bezoekers een positief gevoel krijgen als ze foto’s van gezichten zien op de website en dit uiteindelijk zorgt voor een hogere conversie.
Content
Zoals we eerder ook al benoemden in dit artikel, laat je klant aan het woord. Stel ze de vraag waarom ze voor jou als bedrijf hebben gekozen en hoe de ervaringen met jouw bedrijf zijn geweest. Deze ‘echte content’ laat bezoekers een stukje persoonlijkheid zien vanuit het bedrijf en ervaringen.
Call to action
Als je bezoeker de hele ‘over ons’ pagina heeft doorgelezen en overtuigd is van de content en foto’s moeten de bezoekers ook gemakkelijk contact kunnen opnemen of een andere actie kunnen inzetten. Sluit daarom je ‘over ons’ pagina af met een aansluitende call to action. Meer weten of call to actions? Lees dat ons nieuwsartikel van vorige week!.
Contact
Convident is een full-service webbureau dat zelf up-to-date blijft met marketing trends en ontwikkelingen. Naast dat onze eigen creatievelingen daar zelf midden in zitten en altijd de laatste snufjes willen ontdekken, doen we dit natuurlijk ook voor onze klanten. Hiermee voorzien we onze relaties van de laatste trends met het oog gericht op de toekomst. Heeft jouw organisatie een specifiek vraagstuk en kan Convident je helpen op het gebied van (online) marketing, branding of met het ontwikkelen van een toekomstgerichte website, webshop of app? Neem dan contact met ons op of plan gelijk een afspraak!