In Nederland zijn er tegenwoordig veel bureaus die online marketing als dienst aanbieden, maar hoe weet je nou welk bureau goed is? Daarvoor heeft Google in 2013 het Google Partner programma ontwikkeld. Het programma is in het leven geroepen om bedrijven, die op zoek zijn naar een online marketing bureau, te helpen in hun zoektocht naar een geschikt bureau. In dit artikel gaan we jou alles vertellen over Google Partners.
Google Partner word je niet zomaar. Organisaties met een Google Partner badge hebben een certificatie programma van Google Ads doorlopen. De Google Partner badge toont aan dat een organisatie de juiste Google certificaties heeft behaald en dat ze aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Je krijgt niet zomaar een certificering voor het Partner programma van Google, als bedrijf moet je aan een aantal strenge voorwaarden voldoen om je kennis en kunde te bewijzen op het gebied van Google Ads.
Ten eerste moet de helft van alle in aanmerking komende werknemers van het bedrijf de Google Ads certificeringen behalen die passen bij de gebruikte advertentievormen. Als je bijvoorbeeld niet aan Display-advertenties doet, hoef je hier niet het certificaat voor te halen.
De beschikbare certificeringen zijn:
Verder is er een drempelwaarde voor optimale weergave die behaald moet worden. Deze drempelwaarde wordt uitgedrukt in een optimalisatiescore. De score die behaald moet worden ligt op 70%. De hoogte van de optimalisatie kan verhoogd worden door de aanbevelingen van Google uit te voeren om de campagnes te verbeteren.
Tot slot is er een derde eis van Google voor het behalen van een Google Partner badge betreft de uitgaven. Om te meten of een bedrijf actief genoeg is, eist Google dat het bedrijf de afgelopen 90 dagen ten minste €10.000,- heeft uitgegeven aan Google Ads campagnes.
Als je een online marketing bureau benadert, is het handig om te checken of dat bedrijf Google Partner is. Daarmee zie je direct of een bedrijf over de juiste kennis en kunde beschikt. Wanneer een bedrijf Google Partner is, zul je daarvan een badge op de website zien. Bij Convident staat de badge in de footer.
Naast de Google Partner badge is er ook de mogelijkheid om Google Premier Partner te worden. Dit is een vrij prestigieuze titel en wordt gegeven aan de beste 3% deelnemende Google Partner bedrijven in een land. Google Premier Partners worden gekozen door Google die daarvoor de volgende criteria hebben bepaald:
Ieder jaar worden alle Google Partners getoetst aan bovenstaande criteria en wordt de top 3% van dat jaar bepaald. Bedrijven die het jaar ervoor de titel kregen van Google Premier Partner zijn het jaar erop dus niet automatisch zeker van een uitverkiezen. Op die manier houdt Google de bedrijven scherp om de kwaliteit van de Premier Partners te blijven waarborgen.
Er zijn veel online marketing bureaus in Nederland die voor jou Google Ads kunnen doen. Hoewel veel bureaus dit vast ook kunnen, weet je bij een gecertificeerd bureau zeker dat je goed zit. De werknemers van een bedrijf die Google Partner is, hebben aantoonbaar de kennis en kunde in huis omtrent Google Ads en weten waar ze over praten.
Nieuwsgierig hoe wij, als Google Partner, jou kunnen helpen? Neem contact op, we gaan graag met jou in gesprek.