De Convident Klantreis
‘Het oneindige project’. Zo noemde Anouk van der Veen, eigenaresse van Make a Zine, haar website toen ze er zelf mee bezig was. Convident heeft de nieuwe website voor het bedrijf van Anouk ontworpen en ontwikkelt in WordPress CMS. Convident biedt meer dan alleen het realiseren van een digitaal product. De aanpak en het volledige proces hebben we doormiddel van 5 vlogs in beeld gebracht. In ‘De Convident Klantreis’ behandelen we de 5 stappen van de sales. In de vierde vlog behandelen we het realisatie proces.
Vlog 4 Realisatie proces
Effectieve design en bouwfase
“Ik heb inhoudelijk goede gesprekken gevoerd, zowel met aanspreekpunt Rick Dreise als met projectmanager Jacco Appeldoorn. Maar nu komt het aan op het daadwerkelijk realiseren van mijn website”, aldus Anouk. “Een hele spannende fase, waarin alle plannen en ideeën technisch vorm krijgen. Ongeveer anderhalf week geleden had ik het kick-off gesprek met Jacco. We namen allerlei zaken door en met smart wachtte ik op het eerste ontwerp. Het gevoel dat Convident mijn nieuwe website vanuit een effectieve design en bouwfase zou gaan ontwikkelen, was vooraf al goed. In deze vlog laat ik zien dat ze vanuit een gestructureerd werkproces, korte communictielijnen hebben gehanteerd. Dit kwam ten goede aan het eindresultaat, zo is gebleken”.
De juiste touch
Ze vervolgd haar verhaal: “Dinsdag was het dan zover! Ik kreeg de eerste versie in mijn mailbox en was meteen verkocht. Het ontwerp past bij mijn huisstijl, klanten en niet geheel onbelangrijk: bij mij als persoon! Tuurlijk zijn er altijd kleine details of aanpassingen. Het prettige is dat Convident dit vanuit hun ervaring ook weet. Zo stellen ze zich in deze fase van het proces ook op, waarin er ruimte ligt voor aanvullingen en/of toevoegingen. En overigens zijn dit persoonlijke wensen die er later bij gekomen zijn. Toevallig ging ik die avond naar mijn moeder en ook zij vond het eerste ontwerp erg mooi. De juiste touch! Ik zag eigenlijk alles terugkomen wat we besproken hadden en ben erg tevreden.
Fine tuning
“De laatste puntjes op de i zijn erg belangrijk. Het verschil met mijn concurrenten zit hem juist in de details. Zeg maar de fine tuning! Ik wilde graag dat mijn blogs nog wat prominenter naar voren kwamen. Deze zijn voor mij als schrijver en marketeer natuurlijk erg belangrijk. Ook wilde ik dat de webteksten bovenaan de pagina zouden komen te staan, omdat dit voor mij in essentie de belangrijkste dienst is”. “Nog geen twee dagen later ontving ik de verbeterde versie en ja hoor! De blogs vielen op, mijn foto’s stonden erin en het plaatje was compleet. Nu is dit alleen een ontwerp en moet alles nog online worden gezet, maar ik ben nu al heel nieuwsgierig naar het definitieve resultaat. Het vervolg hiervan zie je in de volgende (en laatste) vlog: Oplevering en toekomst. Stay tuned!