Misschien ben je al wel bekend met de filmpjes van Meester Bart, Tommie in de zorg en Politievlogger Jan-Willem. Dit zijn voorbeelden van professionals die met passie hun beroep laten zien en zo de conversatie over hun vakgebied een publieke plek geven. Vloggen kan ook voor jouw bedrijf een hele interessante en leuke toevoeging zijn. Nieuwsgierig? Lees hier hoe en waarom!
Convident is ervan overtuigt dat het personeel het beste kan weergeven wat de sfeer op de werkvloer is. Vloggend personeel is in te zetten bij een aantal kwesties, zoals personeelstekort, imagoproblemen of de doelgroep jongeren bereiken. Dit niet alleen. Het is natuurlijk ook een hartstikke leuke manier om mensen bekend te maken met jouw concept door een kijkje in de keuken te geven!
Veel bedrijven realiseren zich dit maar al te goed en het aantal vlogtrainingen is de afgelopen tijd dan ook exponentieel gegroeid. Convident verwacht dat we in 2018 veel meer vlogs van professionals gaan zien. Niet alleen op YouTube, maar ook op Facebook en via Stories op Instagram. Dit zijn ook de kanalen om een gesprek op gang te brengen.
De groei zit vooral in de contentvorm video. Het is tegenwoordig lastig om de doelgroep jongeren te bereiken. Deze doelgroep bevindt zich vooral op Instagram, YouTube en Snapchat. Dat het werkt is zeker. Kijk maar eens naar de reacties op het YouTube-kanaal van Politievlogger Jan-Willem. Jongeren tonen hier veel interesse en willen alle aspecten van het politievak zien.
Vloggen via stories op Facebook en Instagram is net wat gemakkelijker dan vloggen via YouTube, doordat je een verhaal kunt vertellen dat uit foto’s en video’s bestaat van maximaal 15 seconden. Hier komen geen ingewikkelde edits bij kijken. Alleen wat creativiteit door erbij te tekenen, stickers te plakken, emoji’s te gebruiken en locatie- en hashtags toe te voegen. Deze media zijn vooral geschikt voor je verhaal achter de schermen.
Ben jij overtuigd en wil je graag gaan vloggen binnen je bedrijf? Waarschijnlijk vraag jij je dan nu af welke kanaal, gebaseerd op het doel om te gaan vloggen, voor jou het meest geschikt is. Zie hier het antwoord van Convident:
Een aantal tips die belangrijk zijn voor een goede implementatie van vlogs binnen je bedrijf:
De key to succes met vloggen is niet de kwaliteit, maar de persoonlijke passie en frequentie waarmee je dit doet! Convident wenst je veel succes en plezier met vloggen en wij zijn erg benieuwd naar de resultaten!