Booking.yeah – EK 2024

Kom jij ook steeds ‘Booking.yeah’ tegen tijdens het EK 2024 op de billboards? Vraag je je af waar dit voor staat en hoe je bij Convident.nl bent beland in plaats van Booking.com? Dan is dit artikel speciaal voor jou bedoeld.

Convident logo booking.yeah uitgelegd

De “Booking.yeah” advertenties zijn onderdeel van een campagne van Booking.com, een bekend reisplatform. Deze campagne is opnieuw gelanceerd in samenwerking met het Europees Kampioenschap voetbal (EK). Maar waarom is er zo weinig te vinden over “Booking.yeah”?

Waarom kom je niet op Booking.com terecht?

Het lijkt erop dat Booking.com de campagne heeft aangezet, zonder de doelgroep online op te vangen. Door je website goed aan te laten sluiten bij jouw campagne zorg je ervoor dat jouw bezoekers wél terechtkomen waar zij naar op zoek zijn. Ditzelfde geldt ook voor online campagnes, zoals organische vindbaarheid (SEO), betaald adverteren (SEA) en social media adverteren.

Wat is Booking.yeah?

“Booking.yeah” is een campagne die oorspronkelijk in 2013 werd gelanceerd. De “yeah” vertegenwoordigt een kreet van opwinding die een bezoeker uitspreekt na het boeken van een vakantie. Het concept combineert de ervaring van boeken bij Booking.com met een uiting van vreugde, wat resulteert in “Booking.yeah”.

Slim of slecht?

Waarschijnlijk heb je geprobeerd om “Booking.yeah” op te zoeken in je webbrowser, maar kwam je erachter dat deze website helemaal niet bestaat. Je komt zoekresultaten tegen waarvan sommigen al jaren oud zijn.

Niet echt relevant toch?

Het domein bestaat niet en verwijst je niet door naar de hoofdwebsite van het reisplatform. Volgens ons is dit niet hoe een campagne zou moeten zijn, je wilt immers dat jouw on- en offline-campagnes naadloos op elkaar zijn afgestemd.

Wat vind jij? Is Booking.com hier een beginnersfoutje begaan? Als wij kijken naar het online sentiment en de toename van zoekgedrag op deze boekingsgigant, zien we een behoorlijke stijging in zoekopdrachten op zoekmachines en sociale media. Hoe dan ook, het heeft je in ieder geval aan het denken gezet.

Maak een impactvolle campagne

Vind je de “Booking.yeah” campagne nietszeggend? Dan helpen wij jou met een campagne die wel impact maakt. Een campagne die aansluit bij je doelgroep die een duidelijke boodschap overbrengt. Convident helpt organisaties met het behalen van online succes.

Keertje sparren?

een impactvolle campagne opzetten booking.yeah

Is Booking.yeah een website?

Nee, Booking.yeah is geen echte website. Sterker nog, het is momenteel niet mogelijk om een .yeah domein te registreren. De .yeah extensie bestaat niet als een officieel Top-Level Domain (TLD) dat beschikbaar is voor registratie. TLD’s zoals .com, .net, en .org zijn de meest gebruikelijke, en er zijn honderden andere specifieke TLD’s beschikbaar, maar .yeah behoort daar niet toe​. De knappe koppen achter de slogan dachten dat ze wellicht vrij eenvoudig een oude campagne weer nieuw leven in konden blazen maar zijn hierbij dus vergeten de online voorbereiding te treffen.

Booking.yeah op het EK 2024

Het Europees Kampioenschap voetbal wordt door miljoenen mensen over de hele wereld bekeken. Een uitgewezen kans voor reisorganisaties om een internationaal publiek te bereiken. Tijdens het EK van 2024 in Duitsland, zie je daarom talloze boardingreclame van deze campagne, aangevuld met televisie spotjes, om het brede publiek te bereiken. Het doel hiervan is om de diensten van het reisbureau onder de aandacht te brengen en (potentiële) reizigers te inspireren hun volgende vakantie met het platform te boeken.

Convident.yeah

De originele video van de advertentie is verwijderd, maar op dit YouTube kanaal is de originele ‘Booking.yeah’ video alsnog te zien. Gek toch? Een keertje sparren met ons? Neem contact met ons op.

Convident logo booking.yeah uitgelegd


Timo
Online marketeer