Bijna elke ondernemer krijgt op een gegeven moment wel te maken met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Elk bedrijf wil natuurlijk online goed gevonden kunnen worden, maar hoe? Op de eerste pagina van Google verschijnen is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe Google de zoekresultaten bepaald veranderd ook vaak.
Met de volgende tips wil Convident ervoor zorgen dat ook je op de hoogte bent van de laatste SEO-trends.
Voorheen waren er altijd bepaalde eisen waar een website aan moest voldoen om online goed gevonden te worden. Tegenwoordig spelen gebruikerservaring en content een erg grote rol. Tegenwoordig moet de content niet meer gemaakt worden voor de zoekmachine, maar voor de bezoeker. Jouw klant zoekt met een bepaald doel, deze is tegenwoordig belangrijker dan het zoekwoord. Dit komt onder andere omdat mensen op een andere manier zoeken in Google dan voorheen. Vroeger zocht men op een aantal woorden, maar tegenwoordig typen mensen hele vragen uit in Google. Hierdoor ligt de focus tegenwoordig meer op longtail zoekwoorden.
Tegenwoordig wordt al 20% van alle zoekopdrachten in Google gedaan via voice search. Siri is een zeer goed voorbeeld van voice search. Voice search is een belangrijke ontwikkeling omdat het ervoor zorgt dat het type zoekopdrachten verandert. Voorheen waren het korte woordcombinaties en nu zijn het volledige zinnen. In principe kunnen we dus stellen dat spraakzoekopdrachten meer vraag gestuurd zijn.
In principe was mobiele optimalisatie natuurlijk altijd al een belangrijk aspect, maar tegenwoordig is het simpelweg onmisbaar. In 2017 zoeken mensen meer via hun mobiele telefoon dan via een PC of desktop. Het is dus zeer belangrijk voor bedrijven om mee te gaan met de tijd als we het hebben over SEO ontwikkelingen.
Wilt u meer weten over SEO marketing? Onze medewerkers zijn specialisten op het gebied van SEO! Je kunt altijd even contact opnemen via 050 – 553 23 34.