Online marketing begrippen

Wat is voice search?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Voice search is het inspreken van een zoekopdracht op het internet. Door middel van je stem kun je een zoekopdracht uitvoeren in zoekmachines.

Wat is voice search?

Voice search is het uitvoeren van een zoekopdracht in zoekmachines door gebruik te maken van je stem, oftewel: spraakgestuurd een zoekopdracht uitvoeren. Het is een van de SEO trends op dit moment en zal steeds vaker gebruikt worden. Zo wordt er zelfs verwacht dat 50% van alle zoekopdrachten spraakgestuurd zullen zijn.

Hoe werkt het? Je drukt een knop in die de opname start of door een specifiek commando uit te spreken, bijvoorbeeld: “Hey Google”. Nadat de zoekfunctie is geactiveerd, kun je spraakgestuurd je zoekopdracht laten uitvoeren. De software zet deze zoekopdracht vervolgens om naar een leesbare tekst en voert de zoekopdracht uit. Het antwoord kan vervolgens hardop worden voorgelezen of worden weergegeven in de vorm van een tekst.

Voice search is onderdeel van spraak assistenten. Dit zijn software producten die gesproken vragen en commando’s kunnen verwerken en beantwoorden. De meest gebruike spraak assistenten zijn Google Assitent, Amazon Alexa, Apple Sire en Microsoft Cortana.

Voice search en SEO

Doordat voice search steeds in de toekomst de grootste SEO drijfveer gaat worden, brengt dit groter veranderingen met zich mee op het gebied van SEO optimalisatie. Gesproken zoekopdrachten zijn immers niet te vergelijken met geschreven zoekopdrachten. Het is dan ook belangrijk om voice search op te nemen in je SEO strategie. Om voice search goed in te zetten, is het van belang dat je begrijpt op welke manier gesproken opdrachten anders zijn dan getypte zoekopdrachten. Gesproken berichten zijn vaak vragen, gericht op lokale bedrijven en worden voornamelijk gesteld in spreektaal.

Je website kan niet zomaar gekoppeld worden aan relevante voice search, omdat je tot op heden zoekwoorden in de tekst heb verwerkt die hier niet op inspelen. Wil je jouw website klaar maken voor gesproken zoekopdrachten? Wij hebben een aantal tips voor je.

  • Maak gebruik van natuurlijke- en goedlopende teksten, want gesproken zoekopdrachten zijn veel vloeiender dan ingetypte zoekopdrachten
  • Gebruik vragen, want een groot deel van de gesproken zoekopdrachten zijn gesteld in de vorm van een vraag
  • Focus je op long-tail zoekwoorden, want spraakgestuurde zoekopdrachten zijn veel langer
  • Besteed aandacht aan je lokale SEO, omdat veel zoekopdrachten zijn gerelateerd aan een plaats. Zorg dat je dus goed lokaal te vinden bent via Google Mijn Bedrijf.
  • Houdt de gebruiker in je achterhoofd, want dan kun je het beste aanpassingen maken
  • Maak gebruik van een pagina waarop antwoord wordt gegeven op de meest gestelde vragen
  • Zorg voor een goede laadsnelheid, want een snellere website zorgt voor een hogere ranking

 

 

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

ARKY – AED Cabinets and Accessories

ARKY – AED Cabinets and Accessories
Online marketing Webshop
ARKY – AED Cabinets and Accessories

HB Personeel

HB Personeel
Online marketing Website
HB Personeel

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd