Vraag een gratis SEO consult aan
Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!
Techniek is een van de drie SEO pijlers. Met techniek ga je je website verbeteren om zo beter vindbaar te zijn in zoekmachines zoals Google.
Wat is techniek – SEO?
Techniek is een van de drie pijlers binnen SEO-marketing. SEO-marketing is het optimaliseren van websites door te kijken naar de content, techniek en autoriteit. Met technische SEO wordt de achterkant van de website bedoeld, oftewel de technische aspecten. Hierbij kun je denken aan de laadsnelheid, URL’s en codering. Zonder een goede techniek, kan je website niet goed functioneren. Het optimaliseren van de techniek is dan ook een van de eerste dingen waar je mee begint tijdens een SEO marketing traject.
Waarom technische optimalisatie?
Het optimaliseren van de techniek is een van de onderdelen van een SEO marketing traject. Waarom is dit zo belangrijk? Zoekmachines, zoals Google, bepalen de rangorde van zoekresultaten. Hierbij wordt er een onderscheid gemaakt tussen betaalde zoekresultaten en organische zoekresultaten. Voor betaalde zoekresultaten dien je als organisatie een advertentie aan te maken door middel van SEA-marketing. Met SEO marketing wordt de vindbaarheid bij de organische zoekresultaten verbeterd. Voor SEO marketing is het belangrijk om alle drie de pijlers te optimaliseren. De technische pijler is dus belangrijk voor de vindbaarheid in zoekmachines.
Hoe gaat de optimalisatie van techniek in zijn werk?
Voor het optimaliseren van de techniek wordt er gekeken naar de fouten die er in een website zitten en hoe deze vervolgens opgelost kunnen worden. Hierbij ga je de indexatie van de website controleren. Dit kun je doen door de URL’s van een website te laten controleren in Google Search Console om zo te kunnen bepalen welke URL’s wel/niet geïndexeerd zijn. Nadat je URL’s zijn gecontroleerd, ga je op onderzoek uit. Wat is de reden dat een URL niet geïndexeerd is? Dit kan bijvoorbeeld komen door een te oude pagina, een robots.txt foutmelding of te veel SEO plug-ins. Vervolgens ga je aan de slag met het verbeteren hiervan.
Hoe kun je de techniek optimaliseren? We geven je een aantal tips:
- Zorg ervoor dat je niet-werkbare links eruit haalt en je geen duplicate content gebruikt.
- Verbeter de laadsnelheid door niet te grootte afbeeldingen en video’s te gebruiken.
- Gebruik alleen de plugins die je ook daadwerkelijk gebruikt.
Projecten / Cases
Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen


Al onze begrippen
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z