Vraag een gratis SEO consult aan
Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!
SEO pijlers zijn drie pijlers waarop de website wordt beoordeeld. Deze pijlers zijn content, techniek en autoriteit.
Wat zijn SEO pijlers?
SEO pijlers zijn de drie pijlers binnen SEO-marketing waarop een website wordt beoordeeld. Deze beoordeling vindt plaats om te kunnen bepalen op welke positie je terechtkomt binnen de zoekresultaten. Om ervoor te zorgen dat je goed vindbaar bent in de zoekmachines, is het optimaliseren van je website van groot belang. Het optimaliseren noemen we ook wel SEO of zoekmachine optimalisatie. Het optimaliseren van je website doe je aan de hand van de drie pijlers.
SEO pijlers – Content
Voor het optimaliseren van je content moet je jezelf altijd de vraag stellen of je bezoekers de informatie krijgen die ze zoeken. Hierbij moet je rekening houden met het feit dat de content waardevol voor de lezer is en belangrijk is voor Google. Bij het schrijven van de teksten moet je hier dus rekening mee houden. Hoe kun je je content optimaliseren? We geven je een aantal tips.
- Doe van te voren een zoekwoordenonderzoek zodat je weet op welke zoekwoorden potentiële bezoekers je kunnen vinden.
- Zorg ervoor dat je relevante zoekwoorden plaatst in je titel, koppen, meta tag, URL en tekst.
- Maak gebruik van afbeeldingen en video’s.
- Plaats interne links zodat de bezoeker makkelijk informatie kan vinden.
SEO pijlers – Techniek
De techniek is de achterkant van de website, zoals de plugins, de laadsnelheid en de codering. Je website kan niet functioneren zonder een goede techniek. Hoe kun je de techniek optimaliseren? We geven je een aantal tips.
- Zorg ervoor dat je niet-werkbare links eruit haalt en je geen duplicate content gebruikt.
- Verbeter de laadsnelheid door niet te grootte afbeeldingen en video’s te gebruiken.
- Gebruik alleen de plugins die je ook daadwerkelijk gebruikt.
SEO pijlers – Autoriteit
De autoriteit heeft betrekking op de waarde van je website. De waarde van je website wordt vaak gemeten aan de hand van je Domain Authority (DA). Iedere website begint bij een score van 1 die kan oplopen tot een maximale score van 100. De waarde van je website groeit in de loop van de tijd, maar is wel afhankelijk van onder andere de kwaliteit en de leeftijd. Hoe kun je de autoriteit optimaliseren? We geven je een aantal tips.
- Zorg voor kwaliteit in plaats van kwantiteit, bijvoorbeeld met het plaatsen van blogs.
- Probeer ervoor te zorgen dat er externe links zijn die naar jouw website verwijzen.
- Gebruik alleen links die een waarde hebben voor je bezoekers.
Projecten / Cases
Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen


Al onze begrippen
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z