Vraag een gratis SEO consult aan
Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!
RLSA-campagne is een advertentie waarbij de focus ligt op terugkerende bezoekers. RLSA staat voor Remarketing List for Search Ads.
Wat is een RLSA-campagne?
Een RLSA-campagne richt zich op terugkerende bezoekers. Er worden dan ook advertenties opgesteld waarin tekst staat geschreven die specifiek zijn voor deze bezoekers. Om een Remarketing List for Search Ads te verduidelijken, zullen we een voorbeeld geven.
Stel je bent online opzoek naar witte sneakers. Dan zoek in je Google op witte sneakers en klik je op een van de resultaten zoals deze zijn weergegeven. Op een gegeven moment heb je witte sneakers gezien die je in de winkelwagen stopt. Omdat je toch nog een beetje twijfelt, wacht je met bestellen en verlaat je de website. Op een later moment ga je weer op zoek naar witte sneakers en zie je een advertentie van de witte sneakers die je al eerder in je winkelwagen had gestopt. Hierdoor wordt je getriggerd om deze toch te gaan bestellen. Je klikt dan ook op de advertentie om tot de aankoop over te gaan.
Het verschil met een ‘gewone’ advertentie, is dat je je nu echt richt op bezoekers die je website al een keer bezocht hebben. Bij een ‘gewone’ advertentie is het willekeuriger en minder doelgericht. Dit is dan ook de reden dat het succespercentage bij een RLSA-campagne hoger is.
Je kunt Remarketing List for Search Ads inzetten op twee manieren. De eerste manier is het maken van aanpassingen aan de biedingen op advertentiegroepen bij remarketing lijsten die zoeken naar de zoektermen die je biedt. De tweede manier is dat advertentiegroepen pas geactiveerd worden wanneer een gebruiker op de remarketing lijst verschijnt.
Wanneer is een RLSA-campagne interessant?
Het gebruik maken van RLSA biedt vele mogelijkheden. Zo kun je bezoekers die de winkelwagen hebben verlaten opnieuw benaderen, evenals je bestaande klanten. Daarnaast kun je ook advertenties personaliseren en brede zoekwoorden gebruiken. Een RLSA-campagne zal uiteindelijk leiden tot een hogere conversie, minder advertentiekosten, meer omzet en een hogere ROI (Return On Investment).
Projecten / Cases
Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen


Al onze begrippen
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z