Online marketing begrippen

Wat is on-page SEO?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

On-page SEO is het optimaliseren van onderdelen binnen een webpagina. Deze optimalisatie zorgt voor een hoge score in de zoekmachines.

Wat is on-page SEO?

On-page SEO is het optimaliseren van een pagina om zo een hoge score te behalen voor een bepaald zoekwoord. Het richt zich op alle activiteiten die je uitvoert op de pagina’s van je website om beter vindbaar te worden. SEO kent drie pijlers: techniek, content en autoriteit. Bij on-page SEO staan de pijlers techniek en content centraal.

Binnen on-page optimalisatie zijn er aantal factoren die standaard terug blijven komen. Hierbij gaat het om de volgende factoren, namelijk:

  • URL
  • Title tag
  • Meta discription
  • Headings (H1, H2, H3)
  • Body van de tekst
  • Media
  • Interne links
  • Alt tekst
  • Laadsnelheid

Bij de eerste vijf factoren (URL, title tag, meta discription, headings en body van de tekst) is het van belang om je te richten op het zoekwoord waarmee je gevonden wilt worden.

Waarom is on-page SEO belangrijk?

Zoekmachines als Google bekijken de inhoud van je pagina’s om te bepalen of dit relevant is voor de zoekopdracht. Een deel van dit proces bestaat uit het zoeken naar zoekwoorden, maar on-page optimalisatie is meer dan het opnemen van zoekwoorden. Google is uiteindelijk op zoek naar het meest relevante zoekresultaat voor een zoekopdracht, waardoor hun algoritmen ook zoeken naar andere relevante inhoud. Bij het optimaliseren is het goed om ervoor te zorgen dat je een hoofdzoekwoord in gedachten houdt om vervolgens de inhoud van je pagina te kunnen maken. Zorg er hierbij voor dat je relevant, grondig, uniek en duidelijk bent.

Er zijn een aantal gratis tools die je kunnen helpen bij het optimaliseren van je pagina’s, zoals Yoast SEO en Ahrefs SEO Toolbar.

On-page SEO en Off-page SEO

Off-page SEO is het verzamelen van externe links naar een website om zo de autoriteit van de website te verbeteren. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd. Bij het gebruiken van externe links is het wel van belang dat de link afkomstig is van een uniek, relevant en kwalitatief domein.

Wat is het verschil tussen beide optimalisaties? Een eerste verschil is dat het bij on-page SEO gaat om het optimaliseren van onderdelen die direct zichtbaar zijn op de website. Bij off-page is dit niet het geval. Hierdoor is het optimaliseren van off-page SEO een stuk lastiger, aangezien je daar zelf geen invloed op kunt uitoefenen.

 

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

KBC Keukens

KBC Keukens
Online marketing Website
KBC Keukens

Everwin Nederland

Everwin Nederland
Online marketing Webshop
Everwin Nederland

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

N

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

T

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

V

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd