Online marketing begrippen

Wat zijn leads?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Leads zijn contactinformatie van een persoon die interesse heeft in een bepaald product of dienst. Deze persoon is dan een potentiële klant.

Wat zijn leads?

Een lead is het beschikken over informatie van een potentiële klant. Hierbij kunnen we een onderscheid maken tussen verkoop leads, investeerder leads en marketing leads. Bij verkoop leads worden de leads bepaald op basis van demografische parameters, zoals de leeftijd of het geslacht van een persoon. Op basis van de deze informatie kan een persoon benaderd worden om tot aankoop over te gaan. Investeerder leads vallen onder de verkoop leads waarbij het gaat om het mogelijk uitvoeren van een investering. De marketing leads zijn gekoppeld aan een bepaald merk dat een bepaald aanbod plaatst.

Je kunt leads genereren door contacten te benaderen via het internet. Dit doe je door bepaalde producten of diensten aan te bieden. Voor het genereren van leads kun je verschillende doelstellingen gebruiken. Hierbij kun je denken aan het een lijst met potentiële klanten of een lijst met e-mails. Het genereren van leads wordt veelal gedaan op social media. Daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van zoekmachine adverteren, oftewel SEA marketing.

Door middel van contentmarketing kun je ervoor zorgen dat je potentiële klant overgaat tot een aankoop. Doordat je bijvoorbeeld goede informatie geeft over hetgeen waarnaar de bezoeker op zoek is, zal deze in ruil daarvoor zijn of haar e-mailadres opgeven.

Wanneer is er sprake van een lead?

Om te verduidelijken wanneer er sprake is van een lead, zullen we een aantal voorbeelden geven.

  • Wel: iemand die via Facebook een bericht stuurt voor bepaalde informatie
  • Wel: iemand die onze website bezoekt en via het contactformulier om informatie vraagt
  • Niet: iemand die onze website bezoekt en een nieuwsbericht leest
  • Niet: iemand die geen contact met ons opneemt, ondanks dat deze persoon binnen de doelgroep valt

Verschillende soorten

We kunnen een onderscheid maken in verschillende soorten leads, namelijk:

  • Koude: iemand waar je nog helemaal geen contact mee hebt gehad
  • Warme: iemand die na de eerste kennismaking nog steeds interesse heeft
  • MQL: iemand die meer heeft gedaan dan het achterlaten van contactgegevens
  • SQL: iemand waarvan je niet weet waar zijn of haar interesse ligt

 

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

HB Personeel

HB Personeel
Online marketing Website
HB Personeel

De Vries XL

De Vries XL
Online marketing Webapplicatie Webshop
De Vries XL

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd