Online marketing begrippen

Wat is een landingspagina?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Een landingspagina is een webpagina waar een internetgebruiker via de zoekresultaten van een zoekmachine op beland.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is bedoeld om de bezoeker informatie te verstrekken. Ook kan het de bezoeker tot een conversie over te laten gaan. Internetgebruikers kunnen via verschillende wegen op een landingspagina terechtkomen. Denk allereerst aan een zoekopdracht in Google of het klikken op een advertentie. Daarnaast kun je ook via links op andere domeinen komen of door het intikken van de URL in de zoekbalk.

Waarin verschilt een landingspagina van een homepagina? Het grote verschil tussen beide pagina’s is het doel dat de pagina heeft. Landingspagina’s hebben een informatief of transactioneel doel. En de homepagina heeft meer een algemeen doel.

Soorten landingspagina’s

Er zijn twee soorten landingspagina’s, namelijk: informatieve en transactionele pagina’s.

1. Informatieve pagina: Deze pagina’s bieden informatieve teksten aan. Het doel van deze teksten is om zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven op vragen/zoekopdrachten van gebruikers. Bezoekers vinden deze pagina’s dan ook vaak via een zoekmachine.

2. Transactionele pagina: Deze pagina’s hebben een conversie als doel. Door middel van call-to-action uitspraken willen deze landingspagina’s jou aanzetten tot een bepaalde actie. Denk hier bijvoorbeeld aan het verkopen van een product of dienst. Een ander voorbeeld is het laten inschrijven voor de nieuwsbrief.

Wat zijn de voordelen van een landingspagina?

Het hebben van een goede landingspagina kent een aantal voordelen, namelijk:

  • De conversie gaat stijgen
  • Je krijgt meer relevante bezoekers
  • Het is afgestemd op de wensen van de bezoeker
  • Het is goed vindbaar en gerichte op een specifiek product/dienst
  • Het bounce percentage zal verlagen

Hoe zorg je ervoor dat je jouw pagina succesvol maakt en dus bezoekers omzet in klanten? Wij geven je een aantal tips.

  • Zorg voor een pakkende titel
  • Houdt het ontwerp simpel
  • Maak het uitvoeren van acties eenvoudig
  • Gebruik relevante zoekwoorden
  • Zorg ervoor dat het goed te zien is op een tablet of smartphone

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

Weldon Corlido Material Handling

Weldon Corlido Material Handling
Webshop
Weldon Corlido Material Handling

ProCare

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

N

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

T

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

V

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd