Online marketing begrippen

Wat is internationale SEO?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Internationale SEO is goed vindbaar zijn in landen buiten Nederland. Je scoort hoog in de zoekresultaten van zoekmachines in andere landen.

Wat is internationale SEO?

Internationale SEO kan je helpen om je website beter vindbaar te maken in het buitenland. Het is van belang wanneer je met jouw bedrijf actief bent in het buitenland, doordat je bijvoorbeeld producten verkoopt via je webshop in het landen als Duitsland en Spanje. Hierbij is het belangrijk dat je goed vindbaar bent in de landen waaraan je je producten en/of diensten verkoopt.

Het vereist een planmatige aanpak ten opzichte van nationale SEO. Het is dan ook van belang om een goede internationale SEO strategie in te zetten. Hierbij zijn er een aantal punten waarop je moet letten, namelijk:

  • Content die grammaticaal in de juiste taal is weergegeven
  • Relevante internationale backlinks toevoegen
  • Inspelen op het zoekgedrag van het land
  • Een goede laadtijd van je website

Naast bovengenoemde punten is het hebben van een goede sitestructuur ook erg belangrijk. Zo moet je gebruikmaken van subdomeinen of landspecifieke domeinen, want met een gewone URL red je het niet.

Drie pijlers bij internationale SEO

Net als in Nederland geldt voor internationale SEO drie hoofdpijlers, namelijk: content, techniek en autoriteit. Toch moet je hier met een aantal zaken rekening houden. We zullen dan ook alle drie de pijlers toelichten.

Content: Voordat je begint met SEO dien je eerst een zoekwoordonderzoek te doen. Hiervoor geldt dat je een internationaal zoekwoordonderzoek moet doen. Tijdens zo’n zoekwoordonderzoek kom je erachter dan bepaalde woorden in een ander land heel anders zijn. Met alleen een vertaling op Google Translate red je het niet.

Techniek: De techniek is bij internationale een van de belangrijkste punten. Je moet een internationale en SEO vriendelijke URL-structuur hebben door bijvoorbeeld gebruik te maken van subdomeinen.

Autoriteit: Een linkprofiel werkt voornamelijk lokaal, waardoor het van belang is om een internationaal backlinkprofiel te hebben. Wanneer je bijvoorbeeld in Spanje hoog wilt ranken in de zoekmachines, is het van belang om Spaanse (lokale) links te hebben.

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

BCM Ouderenzorg

BCM Ouderenzorg
Intranet Webapplicatie Website
BCM Ouderenzorg

Everwin Nederland

Everwin Nederland
Online marketing Webshop
Everwin Nederland

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd