Online marketing begrippen

Wat is Google Discovery?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Google Discovery is de voormalige Google Feed. Het doel is om relevante content en nieuwsartikelen te presenteren op basis van zoekopdrachten.

Wat is Google Discovery ?

Google Discovery is de voormalige Google Feed en dus de nieuwsfeed binnen Google. Hiermee zien de consumenten relevante content op basis van hun zoekopdrachten. Door gebruik te maken van Discovery Google Ads kun je passieve consumenten inspireren met producten . Je kunt de advertenties op verschillende manieren tonen aan de consument. Dit kan op de volgende manieren:

  • Via Google Discovery feed
  • Het tonen van de advertentie op de homepage van Youtube
  • Een advertentie via Gmail

Het opzetten van een Discovery Ads is redelijk gelijk aan het opzetten van een display advertentie. Zo kan je verschillende doelgroepen kiezen waarop je je wilt richten. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen vijf categorieën:

  • Remarketing: advertenties laten zien aan bezoekers die al eerder op je website zijn geweest.
  • Demographics: je kunt je richten op bijvoorbeeld leeftijd of geslacht.
  • In-Market: je gaat je richten op een doelgroep waarbij de aankoopintentie hoog is.
  • Life Events: het laten zien van advertenties aan mensen die een mijlpaal gaan halen of hebben behaald.
  • Affiniteit en Custom intent: het bereiken van gebruikers die actief zoeken naar bepaalde onderwerpen of interesses.

Wat zijn de voordelen van Google Discovery?

De Discovery advertenties leveren de volgende voordelen op:

  • Ze zijn meeslepend en interactief
  • De machine learning skills van Google spelen een belangrijke rol
  • Je hebt een heel groot bereik
  • Ze maken gebruik van een effectieve doelgroep targeting

Je kunt de advertentie goed gebruiken voor het genereren van aanmeldingen voor onder andere nieuwsbrieven of het aanvragen van brochures. Ook het bereiken van nieuwe klanten kan door middel van deze advertentie. Je kunt je merkverhaal goed overbrengen door je advertenties visueel aantrekkelijk te maken.

Wat is het verschil tussen Discovery advertenties en Display advertenties?

Zowel Discovery advertenties als Display advertenties kunnen beide visueel worden weergegeven. Toch zitten er een aantal verschillen tussen. Een eerste verschil is dat Display advertenties bestaan uit één afbeelding met daarbij een tekst, terwijl je bij een Discovery advertentie kunt kiezen uit een enkele afbeelding of een carroussel (meerdere afbeeldingen). Een tweede verschil is het type kanaal waarop de advertentie wordt getoond. Een Display advertentie komt namelijk op websites binnen het netwerk van Google Display. Een Discovery advertentie wordt getoond op Google Discover, Youtube en Gmail.

Of Discovery advertenties beter werken dan Display advertenties, is afhankelijk van de marketingstrategie die je hanteert. Onze SEA-specialisten helpen je hier graag bij.

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

ProCare

Holland Tyre

Holland Tyre
Webapplicatie Webshop
Holland Tyre

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd