Vraag een gratis SEO consult aan
Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!
Wanneer een gebruiker in de zoekbalk van Google een vraag stelt, probeert de zoekmachine hier het meest passende en beste antwoord op te geven. Een featured snippet is het relevantste antwoord op een vraag die in Google wordt gesteld. Het antwoord komt vanuit een achterliggende webpagina. De content op deze webpagina is dusdanig relevant dat het een passend antwoord kan geven op de gestelde vraag. De ‘snippet’ in dit verhaal is dus een klein stukje tekst of korte samenvatting van de content op een webpagina. Een featured snippet kan de gebruiker aanzetten tot het klikken op de achterliggende pagina, en is dus een vorm van zoekmachine optimalisatie.
Hoe werken featured snippets?
Wanneer een gebruiker zoekt op een zoekwoord kunnen verschillende resultaten tevoorschijn komen op de resultatenpagina (SERP) van Google. Zo kan men advertenties zien, een Google Maps kaart, organische zoekresultaten en featured snippets. Ze geven het meest passende antwoord op de vraag van de gebruiker en worden als eerste, helemaal bovenaan de resultatenpagina getoond. Andere antwoorden op gerelateerde vragen bij de zoekopdracht kunnen gevonden worden in de rich snippets. De featured snippets staan dus uitgelicht bovenaan de resultatenpagina, en de rich snippets verschijnen tussen de organische zoekresultaten. Featured snippets en rich snippets worden gevormd door middel van structured data.
Projecten / Cases
Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen


Al onze begrippen
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z