Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

EAT is van toepassing op de kwaliteit van websites. EAT staat voor Expertise, Authority en Trustworthiness.

Wat is EAT?

EAT is een afkorting van Expertise, Authority en Trustworthiness, oftewel kennis, autonomie en betrouwbaarheid. Google maakt gebruik van kwaliteitsrichtlijnen om zo te kunnen bepalen welke zoekresultaten hoger scoren dan andere resultaten. Hierbij is het van belang dat webpagina’s betrouwbaar zijn. Maar hoe wordt getoetst of een pagina betrouwbaar is? Dat doet Google aan de hand van de drie factoren: Expertise, Authority en Trutstworthiness.

  • Expertise: richt zich voornamelijk op de content
  • Autoriteit: kijkt naar de reputatie van de website of persoon
  • Betrouwbaarheid: onder andere kijken naar de feitelijke juistheid van informatie, contactmogelijkheden en referenties van externe partijen

 

Doordat Google EAT gebruikt om de kwaliteit van webpagina’s te bepalen, wordt er meer focus gelegd op ‘beter’ en ‘relevant’. Dit betekent dat vele SEO technieken niet veel meer te bieden hebben. Het gaat nu namelijk om de kwaliteit van de content. Hierdoor wordt het ook belangrijker om van te voren een zoekwoord onderzoek uit te voeren. Op basis van de relevante zoekwoorden schrijf je vervolgens de content die beter en relevant is, om zo de kwaliteit omhoog te schroeven.

EAT en YMYL-websites

YMYL staat voor Your Money of Your Life. YMYL-websites zijn volgens Google websites die vooral invloed kunnen uitoefenen op de gezondheid, financiën of veiligheid van de bezoekers. Bij dergelijke websites is Google van mening dat het nog belangrijker is dat deze voldoen aan de EAT-criteria.

In mei is er een belangrijke update geweest, namelijk de Core update. Hierbij is het algoritme, dat de inhoud in zijn algemeenheid beoordeelt, is veranderd. Het algoritme focust zich hierbij altijd op de content, waardoor het nog belangrijker is geworden om te zorgen voor de beste mogelijke content.

EAT tips

Wil jij ervoor zorgen dat je website hoger gaat ranken in Google? Dan hebben wij een aantal tips met betrekking tot de drie factoren.

Expertise

  • Houdt bij het maken van de content rekening met je doelgroep. Zorg ervoor dat je weet wie je doelgroep is. Probeer hierbij ook zoveel mogelijk vaktermen te vermijden of deze eerst uit te leggen.
  • Vermeld altijd de auteur van de content, zodat Google weet wie de content heeft geschreven.
  • Zorg ervoor dat je weet op welke zoektermen mensen zoeken. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door simpelweg om je heen te vragen welke woorden zij gebruiken wanneer ze opzoek zijn naar hetgeen jij biedt.

Autoriteit

  • Om meteen weer in te haken op de zoekwoorden, zorg ervoor dat je content schrijft over de zoekwoorden.
  • Je content moet voorzien zijn van informatieve, betrouwbare content.
  • Zorg ervoor dat je content schrijft voor de gebruikers van Google, niet voor Google zelf.

Betrouwbaarheid

  • Zorg voor een beveiligde website. Denk hierbij aan een SSL Certificatie.
  • Maak de website persoonlijk door een ‘over ons’ pagina toe te voegen met foto’s.
  • Probeer zo transparant mogelijk te zijn om vertrouwen te creëren.

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

De Vries XL

De Vries XL
Online marketing Webapplicatie Webshop
De Vries XL

HB Personeel

HB Personeel
Online marketing Website
HB Personeel

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd