Online marketing begrippen

Wat is duplicate content?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Duplicate content is de Engelse vertaling van dubbele inhoud. Duplicate content betekent dat (deels) dezelfde inhoud op verschillende individuele webpagina’s is te vinden. Deze dubbele content kan staan op webpagina’s van 2 verschillende websites (external duplicate content). Of de dubbele content staat op webpagina’s van dezelfde website (internal duplicate content). Een grote hoeveelheid aan duplicate content kan een negatief effect hebben op jouw zoekmachine optimalisatie.

Hoe voorkom je duplicate content?

Voor duplicate content geeft Google aan dat het gaat om ‘substantiële blokken inhoud’ en ‘grotendeels dezelfde inhoud’. Het blijft dus lastig om in te schatten wat valt onder duplicate content. Wel hebben de online marketeers van Convident twee oplossing voor jou om gemakkelijk duplicate content te voorkomen.

  1. Maak gebruik van unieke content.

Door unieke content te blijven schrijven, voorkom je de situatie waarin je duplicate content op je website krijgt. Unieke content maakt je door zelf teksten, afbeeldingen of video’s te ontwikkelen. Hierbij kan je wel gebruik maken van andere content ter inspiratie, maar dient de content zelf geschreven te zijn.

  1. Gebruik de ‘rel=canonical’ tag

Implementeren van de rel=canoncial tag klinkt erg technisch, maar is in de uitvoering zeer eenvoudig. Stel webpagina X bevat de originele content en webpagina Y bevat de duplicate content. Door gebruik te maken van de HTML-tag rel=’canonical’ op de dubbele inhoud webpagina Y, zal de SEO-waarde van deze pagina worden doorverwezen naar de originele webpagina X.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

HB Personeel

HB Personeel
Online marketing Website

JC Kliniek

JC Kliniek
Online marketing Website

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

E

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

N

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

O

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

T

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

V

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd
© 2014 - 2022 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 227 beoordelingen. Partnerships Ons werkgebied Privacyverklaring Algemene voorwaarden