Vraag een gratis SEO consult aan
Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!
Content is het zien of horen van informatie op een website. Dit kan in de vorm van tekst, afbeeldingen, video en audio.
Wat is content?
Content is alle informatie die je kunt zien of horen op een website. Het is belangrijk om het te optimaliseren om zo de website te waarborgen. Hierbij zijn de hoeveelheid en kwaliteit belangrijke factoren. Hierbij is het van belang dat de content wordt gebruikt voor de bezoekers van je website en niet voor de zoekmachines. De website moet informatie bevatten waar de bezoeker naar op zoek is. Dit zal ertoe leiden dat bezoekers langer op je website blijven en dit zorgt ervoor dat zoekmachines, zoals Google, je website meer gaan waarderen. Een hoge waardering zorgt voor een hoge ranking in de organische zoekresultaten.
Naast het aanbieden van informatie, wordt het ook gebruikt voor marketing. Contentmarketing houdt in dat het wordt gebruikt om bezoekers aan te zetten tot actie. Het uiteindelijke doel is dan ook dat de bezoeker een klant wordt. Het is een strategie voor de lange termijn waarbij je zorgt voor steeds meer bezoekers en leads naar jouw website.
Contentkalender
Je komt content in verschillende vormen tegen. Je kunt hierbij denken aan blogs, waarbij de inhoud een tekst is. Of denk aan een video, waar het gaat om het beeld en geluid dat je ziet/hoort. Al je content kun je delen, maar het is hierbij goed om dit met een duidelijk plan te doen. Door te werken met een contentkalender heb je overzichtelijk welke content je de komende tijd gaat maken en delen.
Een contentkalender gebruiken kan je de volgende voordelen opleveren:
- Zorgt ervoor dat alle content goed op elkaar aansluit
- Meer structuur in je werkwijze
- Een duidelijk plan vergroot de kans dat dit wordt uitgevoerd
Een contentkalender bestaat uit een aantal onderdelen:
- Type – Plaats je een blog, video of social media post?
- Inhoud – Waar gaat het over?
- Datum – Op welke datum ga je het publiceren?
- Auteur – Wie maakt het?
- Doel – Welk doel heeft het?
- Doelgroep – Voor wie maak je het?
- Zoekwoord(en) – Welke zoekwoorden zijn van belang voor de vindbaarheid in Google?
Projecten / Cases
Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen


Al onze begrippen
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z