Online marketing begrippen

Wat zijn clicks?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Clicks zijn klikken die een persoon uitvoert om een bepaalde handeling te verrichten. Je kunt klikken op o.a. een afbeelding of tekstlink

Wat zijn clicks?

Clicks zijn in online marketing het aantal personen die bijvoorbeeld op een advertentie klikken. Het doel hiervan is om inzicht te krijgen hoeveel mensen op een advertentie klikken om deze te bekijken en zo het succes van de campagne te kunnen bepalen. Het kan naast een advertentie ook gaan om het klikken op een afbeelding of een tekstlink. Hoe meer klikken (click ratio), hoe beter het resultaat is. Je kunt zo precies achterhalen hoeveel mensen de advertentie hebben bekeken en je website hebben bezocht. Vervolgens is het van belang dat de website interessant genoeg is dat er een conversie plaatsvindt.

Cost Per Click

Bij het gebruik maken van advertenties worden er kosten berekend voor elke klik die wordt gedaan. Dit wordt ook wel Cost Per Click (CPC) genoemd. Een online marketeer maakt advertenties die het waard zijn om op te klikken. Het is van belang om een goede balans te vinden tussen het aantal vertoningen en klikken. Zo kun je veel vertoningen krijgen maar geen clicks ontvangen of juist zoveel clicks ontvangen dat je binnen no time door je budget heen bent.

Click-through is het proces waarbij er na het zien van een online advertentie wordt doorgeklikt naar de bestemming van de adverteerder.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

Schuldhulp.tv

Schuldhulp.tv
Website
Schuldhulp.tv

RevaMed

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd