Vraag een gratis SEO consult aan
Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!
Een click-to-conversion time is de tijd die een bezoeker neemt tussen het klikken op de advertentie en het plaatsen van een conversie.
Wat is click to conversion time?
Een click to conversion time (c2c) is de tijd die een bezoeker neemt tussen het moment waarop de bezoeker op de advertentie klikt en het moment waarop de conversie plaatsvindt. We willen het liefst dat een bezoeker meteen na het klikken ook een conversie plaatst, maar helaas gebeurt dat niet altijd. Hoe langer een bezoeker erover doet om een beslissing te maken, hoe langer de c2c. Door de gemiddelde c2c te analyseren, kan de marketingstrategie hierop aangepast worden.
Hoe verhoog je de c2c?
Wil jij je c2c verhogen? Gebruik dan de volgende tips:
- Zorg dat je snel en gemakkelijk ergens op kunt klikken door naar de volgende pagina te gaan of iets te bestellen. Hoe makkelijker je kunt klikken, hoe sneller mensen deze actie zullen uitvoeren.
- Zorg voor zo min mogelijk processtappen. Heb je een webshop? Probeer dan te veel onnodige informatie achterwege te laten en gebruik zo min mogelijk stappen om het bestelproces te voltooien.
- Maak contactgegevens duidelijk zichtbaar zodat mensen gemakkelijk met je in contact kunnen komen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld gebruik te maken van een contactformulier.
- De meeste klanten krijg je via zoekmachines. Je moet dus zorgen voor een goede SEO.
- Je kunt je landingspagina ook verbeteren. Dit kun je doen door een analyse uit te voeren en je pagina te testen met bijvoorbeeld ab testen.
Projecten / Cases
Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen


Al onze begrippen
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z