Online marketing begrippen

Wat is click-through rate?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Click-through rate verwijst naar het percentage mensen dat op een koppeling klikt. Hiermee meet je het succes van je marketinginspanningen.

Wat is click-through rate?

Click-through rate (CTR) geeft aan hoeveel mensen op een koppeling klikken, zoals een link of een advertentie. Click-through rate, ook wel klikfrequentie, wordt berekend door het aantal klikken te delen door het aantal weergaves van de advertentie.

CTR = aantal kliks / aantal vertoningen

Stel er is 1.000 keer geklikt waarvan 100 mensen op de advertentie. Dan is de CTR in dit geval 10%

De gemiddelde CTR binnen Google Ads is ongeveer 2%.

Waarvoor gebruik je click-through rate?

De klikfrequentie meet onder andere de prestaties van advertentiecampagnes, zoals zoekadvertenties in Google Ads. De zoekadvertenties worden betaald aan de hand het aantal keer dat er op de advertentie wordt geklikt. De klikfrequentie helpt bepalen hoeveel verkeer de advertentie zal genereren en wat deze zal kosten. Heeft jouw advertentie een hoge CTR-score? Dan betekent dit dat bezoekers jouw advertentie als nuttig ervaren. Daarnaast heeft het ook invloed op de kwaliteitsscore van een zoekadvertentie. Een hoge CTR zorgt er namelijk voor dat Google je een hoge kwaliteitsscore geeft. Dit kan er mogelijk voor zorgen dat de kosten worden verlaagt en je een hogere positie krijgt.  Tot slot kan de klikfrequentie ook belangrijk zijn bij SEO-marketing, aangezien de klikfrequentie van een zoekwoord wordt beschouwd als een van de rankingsfactoren in Google.

Hoe verbeter je de CTR?

De CTR kun je op verschillende manieren verbeteren. We geven je drie tips:

  1. Zorg ervoor dat je vergelijkbare zoekwoorden in een advertentiegroep gaat clusteren
  2. Bied op zoekwoorden die uit meerdere zoekwoorden bestaan, de zogenaamde long tail zoekwoorden
  3. Zorg ervoor dat je irrelevante zoekwoorden uitsluit van je campagne.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

Defibrion

Defibrion
Online marketing Webshop
Defibrion

De Bewindvoerster

De Bewindvoerster
Online marketing Website
De Bewindvoerster

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd