Online marketing begrippen

Wat is een call to action?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Call to action is het stimuleren van gebruikers om tot een bepaalde handeling over te gaan. Dit verbetert de effectiviteit van je website.

Wat is een call to action?

Een call to action (CTA) wordt veel gebruikt binnen de marketing en is erg belangrijk. Je kunt bezoekers op deze manier eenvoudig laten navigeren naar bijvoorbeeld een contactpagina. Door je bezoekers te prikkelen kun je ze aansporen tot een specifieke handeling. Dit zal uiteindelijk leiden tot het verhogen van conversies. Je kunt CTA’s voor verschillende redenen gebruiken, zoals: het bestellen van een product, het opvragen van meer informatie, het genereren van leads en het inschrijven van een nieuwsbrief.

Een goede call tot action is kort, een belofte en geeft reden om direct actie te ondernemen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Schrijf je nu in
  • Klik hier
  • Bekijk ook deze pagina
  • Offerte aanvragen
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Bestel nu
  • Probeer het gratis
  • Ontvang 10% korting

Je kunt een CTA dus op verschillende manieren gebruiken. Je kunt het gebruiken om te verkopen, voor kortingen of om een bepaalde eigenschap te benadrukken.

Tips voor het maken van een goede call to action

Wil jij een goede call te action maken? Bekijk dan de volgende tips:

  • Bekijk goed wat je wilt dat de bezoeker gaat doen. Let er hierbij ook op dat het voor een bezoeker wel logisch moet zijn om die handeling op dat moment uit te gaan voeren.
  • Zorg ervoor dat je teksten gebruikt die bezoekers oproepen tot het nemen van actie
  • Laat je CTA opvallen door gebruik te maken van een ander formaat of kleur
  • Test altijd je CTA als je veranderingen doorvoert

 

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

Holland Tyre

Holland Tyre
Webapplicatie Webshop
Holland Tyre

RevaMed

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd