Online marketing begrippen

Wat is bid?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Bid is marketing strategie waarbij je een bid plaatst voor het plaatsen van een advertentie via Google Ads. Bis is de Engelste term voor bod.

Wat is bid?

Bid is de Engelse vertaling voor de term bod. Bij online marketing wordt bid gebruikt voor het plaatsen van een advertentie. Een bid is in dit geval het maximale bedrag dat een adverteerder bereid is te betalen voor elke klik op de advertentie. Hierbij gaat het om biedingen op zoekwoorden. Voor het plaatsen van een advertentie in Google Ads is niet alleen de hoogte van het bod van belang, maar ook de relevantie van de advertentie en de kwaliteit van de pagina die aan deze advertentie gekoppeld is. Google vermenigvuldigt uiteindelijk de biedingen met de kwaliteitsscores om zo te bepalen welke advertentie de hoogste waarde krijgt in de SERP-ranglijst.

Bid strategies

Er zijn verschillende Google Ads bid strategies, namelijk:

  • Conversies: de kosten die ontstaan bij het uitvoeren van een actie, oftewel een conversie.
  • Clicks: de kosten per klik zijn bedoelt om mensen naar de website te halen. Hierbij betaal je alleen wanneer er geklikt wordt op de advertentie.
  • Impressies: om de zichtbaarheid van een merk te vergroten, kan het de voorkeur hebben om de advertentie hoog weer te geven.
  • Views: de kosten die ontstaan voor video weergaves

Tips

Hoe pak je biedingen nu aan? Wij hebben een aantal tips voor je.

Google Ads heeft een functie die een inschatting maakt hoeveel je moet bieden op een bepaald zoekwoord om ervoor te kunnen zorgen dat je op de eerste pagina beland. Hierbij moet je je op dat bod richten en hier zelfs een beetje boven gaan zitten om jezelf een kans te geven.

Ook is er een tool waarbij je kunt zien wat de concurrenten binnen de branche bieden op bepaalde zoekwoorden. Door hier inzicht in te krijgen, behoed je jezelf ervoor om het budget te overschrijden om concurrerend te blijven.

Tot slot kun je eenvoudig de Cost per Click (CPC) berekenen. Vermenigvuldig het aantal bezoekers met de kosten. Zo weet je precies hoeveel je zou moeten bieden.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

De Haan Special Equipment

De Haan Special Equipment
Webshop
De Haan Special Equipment

ProCare

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd