Online marketing begrippen

Wat is een bestemmingspagina?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Bestemmingspagina is de pagina van een website waarop de bezoeker binnenkomt. Het is de eerste pagina die de bezoeker ziet.

Wat is een bestemmingspagina?

Een bestemmingspagina is de eerste pagina die de bezoeker van jouw website ziet, omdat de bezoeker op deze pagina jouw website binnenkomt. Meestal is de hoofdpagina van een website ook de bestemmingspagina, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een advertentie plaatst van een bepaald product op je webshop, dan kan de bestemmingspagina de pagina zijn van dat ene product.

Het doel van deze pagina is dat een bezoeker wordt verleid tot het uitvoeren van een conversie. Het is dus van belang dat er een goede call to action is. Met Google Analytics kun je het rapport van de pagina bekijken. Hierbij staan de tien belangrijkste pagina’s van jouw website. Het is van belang dat je goed kijkt naar de gemiddelde zoekduur en het bouncepercentage. Zo kun je achterhalen op welke pagina’s bezoekers snel afhaken of juist een conversie uitvoeren.

Vaak wordt een bestemmingspagina verward met een landingspagina. Maar wat is het verschil tussen deze twee?

Verschil tussen bestemmingspagina en landingspagina

Een landingspagina gebruik je om bezoekers een bepaalde actie uit te laten voeren. Met een landingspagina wil je immers hoog scoren in zoekmachines om zo bezoekers te trekken. Een voorbeeld kan zijn dat een bezoeker een formulier gaat invullen.

Het grote verschil tussen beide pagina’s is dat de landingspagina wordt omschreven vanuit de intentie van de websitehouder, terwijl de bestemmingspagina wordt omschreven vanuit het gedrag van de bezoeker. De landingspagina moet er dus voor zorgen dat je bezoekers binnenhaalt en een bestemmingspagina moet een bezoeker een bepaalde conversie laten uitvoeren.

Bestemmings-URL

Er bestaat ook nog een bestemmings-URL. Met deze URL kun je in Google Ads aangeven waar je de bezoeker naartoe wilt sturen nadat deze op de advertentie heeft geklikt. Door het klikken op de bestemmings-URL landt de bezoeker gelijk op de bestemmingspagina. Om te zorgen voor een hoge kwaliteitsscore van de advertentie, is het belangrijk dat de bruikbaarheid en de relevantie van de pagina goed zijn.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

HB Personeel

HB Personeel
Online marketing Website
HB Personeel

RevaMed

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

N

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

T

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

V

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd