Online marketing begrippen

Wat is bereik?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

Het aantal mensen dat een bericht heeft ontvangen, wordt bereik genoemd. Dit verschilt van het aantal clicks, vertoningen of bezoekers, omdat het aantal mensen dat wordt bereikt minder afhankelijk is van externe factoren, zoals wanneer een bericht is geplaatst en op wie het is gericht. Bereik kan moeilijker te bepalen zijn vanwege het menselijke aspect, wat een belangrijke factor is om te overwegen bij het bepalen van het succes van een social media marketingstrategie.

Definitie bereik

Bereik ofwel “reach” is niet hetzelfde als de bekende meetpunten kliks, impressies en bezoekers. Het aantal kliks en impressies laat alleen ruwe cijfers zien, het is niet zeker of de boodschap ook is ontvangen. Bij bezoekers zit het al meer in de richting, maar ook daar zijn er factoren zoals bounce rate die de harde cijfers minder betrouwbaar maken. Door het bereik ook in de analyse op te nemen kun je beter bepalen of bezoekers de boodschap niet alleen gepresenteerd krijgen, maar deze ook daadwerkelijk zien.

Bereik en frequentie

Naast het bereiken van de juiste persoon is er nog een factor die vaak wordt gebruikt in combinatie met bereik; frequentie. Dit verwijst naar het aantal keren dat het bericht aan een persoon wordt getoond. De som van Bereik (bereik) en Frequentie (frequentie) geeft een idee van hoe goed een campagne presteert.

Betalen voor impressies of kliks?

Betalen voor een groot aantal impressies op een banner advertentie zegt niets over het bereik. Het is namelijk niet zichtbaar hoeveel mensen bewust op de advertentie hebben geklikt. Wanneer de kliks worden doorgemeten wordt dat al iets inzichtelijker, maar ook dan blijven het nog steeds getallen zonder koppeling aan een persoon. Het bereik toont aan dat de boodschap ook daadwerkelijk is aangekomen bij een persoon, vanuit dat punt kan weer bepaald worden wat de conversie is. Wanneer je de conversieratio weet, kan je vanuit dat punt conversie optimalisatie toepassen.

Bij internet marketing wordt vaak gesproken over een “funnel”, een trechter waar de bezoeker doorheen geleid wordt om uiteindelijk een doel te bereiken. Het bereik speelt een belangrijke factor in de funnel, wat gebruikt kan worden om de marketingstrategie te verfijnen.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen.

RevaMed

Pean Zeilschool en Pean Buiten

Pean Zeilschool en Pean Buiten
Online marketing Website
Pean Zeilschool en Pean Buiten

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

J

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Q

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

X

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Y

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd

Z

Hier zijn nog geen begrippen aan toegevoegd