Online marketing begrippen

Wat is BANT approach?

Vraag een gratis SEO consult aan

Hogere conversie; Meer telefoon of e-mails; Offerte aanvragen; Hogere omzet. De marketeers van Convident gaan graag de uitdaging aan!

BANT approach is een methode die wordt gebruikt om de kwaliteit van leads vast te stellen. Met kwalitatief hoge leads zorg je voor conversies.

Wat is BANT approach?

BANT approach gebruik je om de kwaliteit van leads (oftewel potentiële klanten) vast te stellen. BANT is een afkorting voor budget, authority, need en timing. Deze vier factoren zijn dan ook van belang om te bepalen welke leads tot de meeste conversies kunnen leiden. Ook kun je per lead bepalen welke actie op welk moment noodzakelijk is.

Budget – Welk bedrag is de klant bereid om te besteden? Hierbij wordt er gekeken of de potentiële klant voldoende budget heeft om het product aan te schaffen. Indien er niet voldoende budget beschikbaar is, kan het product ook niet gekocht worden.

Authority – Wie is degene die beslist of er een aankoop gemaakt wordt? Hierbij kijk je of de potentiële klant bevoegd is om tot een aankoop over te gaan. De klant dient wel bevoegd te zijn om het product te kopen. Is dit niet het geval, dan is het van belang om te kijken wie dit wel is.

Need – Heeft de klant een probleem die opgelost kan worden door het aangeboden product? Hierbij wordt er gekeken naar de behoefte van de potentiële klant. Als er niet of weinig behoefte is, heeft het ook geen zin om hier tijd in te stoppen.

Timing – Is er noodzaak om tot aankoop over te gaan? Hierbij kijk je of dit wel het juiste moment is voor de klant om het product te kopen.

De BANT-methode is dus een hulpmiddel om het verkoopproces effectiever te maken en de aankoopbeslissing van de klanten te vergemakkelijken.

Projecten / Cases

Deze projecten hebben we in samenwerking met onze opdrachtgevers recent mogen ontwikkelen

Schuldhulp.tv

Schuldhulp.tv
Website
Schuldhulp.tv

JC Kliniek

JC Kliniek
Online marketing Website
JC Kliniek

Al onze begrippen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
© 2014 - 2022 Copyright - Convident. Convident B.V. wordt beoordeeld met een 4.8 / 5 op basis van 227 beoordelingen. Partnerships Ons werkgebied Privacyverklaring Algemene voorwaarden