Wellicht is het je al opgevallen, maar sinds kort is het mogelijk om afbeeldingen toe te voegen aan search advertenties. Door gebruik te maken van beeldextensies kan je deze toevoegen. Hoe gaaf is dat! Voorheen was het grote voordeel van Shopping advertenties dat je het product al kon zien. Nu is het dus ook mogelijk om een sfeerimpressie of het product al te laten zien bij zoekadvertenties. Ik vertel je graag meer over de nieuwe functie in deze blog.
Een beeldextensie is een nieuw type extensie die adverteerders kunnen toevoegen aan hun search advertenties in Google. Wat je in feite dan doet is extra informatie toevoegen in de vorm van een afbeelding. Zo kan je de consument alvast het product laten zien of een sfeerimpressie geven van je winkel. Dit zorgt er tevens voor dat je advertenties visueel aantrekkelijker zijn om op te klikken. Hieronder een voorbeeld van een advertentie met beeldextensie:
We hebben dit bij een aantal klanten al kunnen testen en het zorgt voor een hogere CTR in vergelijking met advertenties zonder beeldextensie. Bij sommige campagnes zien we een stijging tot wel 100% in het aantal klikken.
Het gebruik van beeldextensies brengt een aantal voordelen met zich mee.
Wil jij ook gebruik maken van beeldextensies, maar geen idee hoe? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder. Ook als je nog op zoek bent naar een betrouwbare en goede partner op het gebied van online marketing dan helpen wij je graag verder.