7 Tips voor een succesvolle online campagne

Het plaatsen van online advertenties is binnen no-time één van de belangrijkste manieren van adverteren geworden. Vanwege deze trend wordt het internet overladen met online advertenties en is de concurrentie op dit platform enorm. Het is dus steeds lastiger om op te vallen met jouw advertentie. Voor je het weet ben je ‘lost in the crowd’. Werk je met Google AdWords, Facebook advertenties, content marketing of een combinatie van alles? Zorg voor een geslaagde advertentie zodat je geen geld verspilt!

In dit artikel geven wij de basis van een succesvolle advertentie. Wil jij ook meer rendement halen uit jouw online advertenties en de basisstappen voor een succesvolle advertentie te weten komen? Convident geeft 7 tips om een succesvolle online campagne te starten.

7 tips voor een succesvolle campagne:

  1. Verplaats je in de doelgroep
    Je online campagne moet gericht zijn op de doelgroep die je wilt bereiken. Het is daarom van belang dat je weet wat je doelgroep aanspreekt en hoe je het beste hun aandacht kan trekken.

Door het plaatsen van een cookie op jouw website kun je kijken wie jouw website bezoekt. Je kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je de mensen die eerder op jouw website hebben gekeken opnieuw geconfronteerd worden met jouw merk door ze een advertentie te tonen. Houd hierbij rekening met de nieuwe privacy wetgeving.

  1. Laat je USP’s spreken
    Je eigen advertentie plaatsen geeft je de kans om jouw unieke kenmerken aan je doelgroep duidelijk te maken en een voordeel te bieden ten op zichtte je concurrent. Hiermee kun je jouw doelgroep nóg beter overtuigen!
  2. Waar plaats je jouw advertentie?
    Je hebt al bepaald wie jouw doelgroep is, maar vergeet ook niet te bepalen waar jouw doelgroep de advertentie online leest! Zoek uit wat de favoriete online plek is waar je doelgroep artikelen leest en voorkom dat je advertentie wordt geplaatst op plekken waarmee je liever niet geassocieerd wilt worden.
  3. Advertentieformat
    Hoe wil je dat de doelgroep jouw advertenties te zien krijgen? Je kan ervoor kiezen om te werken met pop-up banners. Deze schreeuwen om aandacht en vallen dus op. Maar het is ook een van de grootste irritatiefactoren onder gebruikers van verschillende devices. Het is daarom slimmer om te werken met kleinere formaten! Denk aan bijvoorbeeld een banner die zich aanpast aan de grote van het beeldscherm van jouw gebruiker. 
  4. Test je campagne
    Voordat je jouw advertentie online plaatst, is het handig om je campagne te testen. De boodschap die jij wilt overbrengen kan anders overkomen dan dat jij wilt. Test daarom je campagne bij collega’s of vrienden!
  5. Monitor je online advertenties
    Vraag je klant waar ze jou van kennen of hoe ze jou gevonden hebben. Dit klinkt misschien suf, maar dit kan enorm nuttig zijn! Ook is het interessant om te achterhalen of je de juiste doelgroep bereikt. Op deze manier kun je jouw advertenties bijsturen en nog beter inzetten, hiermee voorkom je dat je geld aan advertenties verspilt.
  6. Zorg voor een goede website
    Wanneer je campagne erin slaagt om interesse te wekken, zal er een grote kans zijn dat er wordt gekeken op je website. Het is daarom dus belangrijk dat niet alleen jouw campagne er tiptop uit ziet, maar de landingspagina van jouw website is minstens zo belangrijk. Zorg daarbij dat je advertentie overeenkomt met je website. Immers mensen die geïnteresseerd zijn in jouw advertentie zullen ook een bepaalde verwachting hebben. Wanneer ze op de advertentie klikken en op de landingspagina belanden is het zaak deze verwachting waar te maken.

Hulp nodig bij het effectief inzetten van online campagnes?

Convident heeft veel ervaring met online advertisement en weet precies hoe jouw advertenties het beste ingezet kunnen worden om meer rendement uit je online activiteiten te kunnen halen! Op deze manier haal je meer bezoekers naar jouw website of webshop. Convident staat ervoor open om al jouw vragen te beantwoorden en een passend advies te geven. Neem vrijblijvend contact op of kom langs voor een kop koffie!

Josien Kolleman

Junior accountmanager | Ondersteuning bieden aan de accountmanager | Onderhouden en uitbreiden van het netwerk van Convident.

LinkedIn 

 
Responsive Menu Pro Image Responsive Menu Clicked Image